A következő tudományterületnek megfelelő BGE kutatások:

Kommunikáció- és médiatudomány
Kutatás neve   Kutatási téma   Kezdete   Vége   Kutatásvezető  
A jogi tanácsadás mint beszélt nyelvi cselekvés sajátosságai A jogi szakember és a laikus ügyfelek kommunikációjának a sajátosságai, sémák, technikák, problémák, jogi nyelvészet 2016. szeptember folyamatban Virágh Árpád
A közösségi média stresszorai a szimpatikus rendszer és a szívfrekvencia tükrében A kutatás a közösségi médiában történő veszteségközzététel szervezetre gyakorolt hatását vizsgálja. 2017.10.01 2018.04.01 Zelena András
Bayer Judit egyéni kutatásai Kutatási területei: médiaszabadság, médiajogok 2015 folyamatban Bayer Judit
Digitális identitás kutatása Új média trendvizsgálat 2013. január 2016. december Fehér Katalin
Érzelmi intelligencia fejlesztése a tárgyalástechnika órán A hallgatók EQ-jának fejlesztése coaching eszközökkel. Hogyan tudnak kapcsolatot építeni, fenntartani minél hatékonyabban? 2014 2015 Zsubrinszky Zsuzsanna
Közös és eltérő vonások a kultúrákban Fordítónak, tolmácsoknak interkulturális ismeretek tananyag-fejlesztéshez. 2014 2015 Zsubrinszky Zsuzsanna
Kultúra, migráció, kommunikáció Interkulturális kommunikáció a migráció korában. Internetes források elemzése. 2016. január 2017. április Bodolay László
Német-német és német-magyar kommunikáció A (kelet)német és a (nyugat)német illetve a német-magyar kommunikációbeli hasonlóságok és különbségek minél szélesebb körű feltérképezése. Létezik-e "keleti" és "nyugati" kommunikáció a keleti tömb és a "Nyugat" felbomlása illetve átalakulása után is? Miért fontos ennek megismerése a német és nem német szakos hallgatók számára? 2018. április folyamatban Bodolay László
Nyelvi kifejezőeszközök a diplomácia szaknyelvben - Diplomáciai kult-túra A diplomácia szaknyelv leírása diplomatákkal készült interjúk alapján. 2015 2016 Zsubrinszky Zsuzsanna
Role of European Mobility and its Impacts in Narratives, Debates and EU Reforms REMINDER REMINDER brings a multidisciplinary approach to understanding free movement in Europe. A consortium of 14 organisations, the project combines expertise from different fields including: development, economics, linguistics, media studies, political science and public policy. The research methods used in the 12 work packages reflect this broad spectrum of backgrounds and include content analysis based on manual and computer-assisted techniques (traditional media, social media, political party and civil society communications), econometric analysis (cross-sectional and longitudinal data), multi-wave panel survey experiments of public opinion, and qualitative analysis of practitioner experiences, social impacts and mobility decisions, among others. 2017.01.01. 2019.12.31. Bajomi-Lázár Péter