Kutatási adatlap

Fenntarthatóság oktatásának hatékonysága

A kutatás leírása

A BGE-n 2018 és 2021 között folyó ERASMUS+ projektben, az ISSUE-ban az egyik output egy egyetemi IR megírásra vonatkozó útmutató volt, a résztvevő egyetemi partnerek el is készítették pilotként saját IR jelentésüket a 2019-es évre vonatkozóan. Az ezzel kapcsolatos eredmények, tapasztalatok egyfelől már alkalmasak nemzetközi cikkek közös publikálására, másfelől sok további kutatási irányt jelölnek ki. A kutatócsoport megalakításának célja az is, hogy a nemzetközi partnerekkel kialakított jó kapcsolat ne szűnjön meg, közösen tudjuk figyelni a felelős és fenntartható egyetemek témájában felmerülő lehetőségeket.

Időtartam

2021 - folyamatban

Források

Kutatásvezető

  • Győri Zsuzsanna
    2021. január 1 -

Kutatás résztvevői

Szegedi Krisztina
Nagy Andrea
Fiona Robertson
Silvia Damme
Marina Schmitz

Résztvevő BGE szervezeti egységek

  • CESIBUS
  • PSZK

Külső partner intézmények

  • Nincsenek külső partnerek a kutatásban

Tárgyszavak
felsőoktatás fenntarthatósága
fenntarthatóság
Tudományterületek
Fenntarthatóság

Eredmények

publikáció
A fenntarthatóság nem csak tartalmilag áll számos elemből, de oktatása is egy összetett kihívás a felsőoktatási intézmények számára. A fenntarthatóság oktatásával kapcsolatban a felsőoktatásban a gazdasági, társadalmi és környezeti témákkal kapcsolatos kognitív elemek fejlesztésén túl is megjelenik egy fontos elvárás: a személyiség formálása, az attitűdök és a a szakmai identitás fejlesztése. A kutatócsoportunk az alábbi kérdésre fókuszál: melyek a fenntarthatóság oktatásának hatékony módszerei és technikái a tanteremben, illetve azon kívül.
A kutatáshoz kapcsolódó publikációk