Kutatási adatlap

Az étel és bor-párosítás fogyasztói attitűdje, megjelenése a gasztroturizmusban

A kutatás leírása

A kutatás célja az étel és bor-párosítás fogyasztói attitűd felmérése, és megjelenése a gasztroturizmusban. A kutatásban érzékszervi vizsgálatot is végzünk, bor-melegétel párosítás tesztelését végezzük. Az elkészült ételeket és borokat, pezsgőket érzékszervi tulajdonságaik szerint, és ízharmónia alapján vizsgáljuk. Célunk egy adott borhoz a legjobban illő ételt kiválasztani. Kutatásunkban arra is keressük a választ, hogy bizonyos ételek kombinációja javítja-e, vagy rontja az együttes ízhatást.

Időtartam

2023 - folyamatban

Források

  • Kari támogatás

Kutatásvezető

  • Lenkovics Beatrix
    2023. január 1 -

Kutatás résztvevői

Lugasi Andrea
Soós Gabriella
Hidvégi Hedvig

Résztvevő BGE szervezeti egységek

  • KVIK

Külső partner intézmények

  • Nincsenek külső partnerek a kutatásban

Tárgyszavak
étel és bor-párosítás
fogyasztói attitűd
gasztroturizmus
Tudományterületek
Turizmus

Eredmények

publikáció, konferencia előadások
A kutatáshoz kapcsolódó publikációk