Kutatási adatlap

A hazai élelmiszerek preferálását befolyásoló tényezők a magyar élelmiszervásárlók körében

A kutatás leírása

A kutatás célja, hogy azonosítsa azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják a magyar élelmiszervásárlók hazai termékvásárlására vonatkozó szándékát. A befolyásoló tényezők súlyának feltárása fontos információként szolgálhat a hazai termékek pozícionálásához.

Időtartam

2023 - folyamatban

Források

  • BGE KK pályázat

Kutatásvezető

  • Taralik Krisztina
    2023. január 1 -

Kutatás résztvevői

Kozák Tamás
Molnár Zsolt

Résztvevő BGE szervezeti egységek

  • CESIBUS
  • KVIK

Külső partner intézmények

  • Nincsenek külső partnerek a kutatásban

Tárgyszavak
fenntarthatóság
hazai termelők
feldolgozók versenyképességének segítése
etikus fogyasztás
Tudományterületek
Közgazdaságtudományok
Fenntarthatóság

Eredmények

publikáció
Amellett, hogy a hazai termékek vásárlása erősíti a hazai termelők versenyképességét és csökkenti a távolsági szállítással járó környezetterhelést, Magyarországon kiemelt szerepe van a hazai élelmiszerek vásárlásának ösztönzésének, hiszen Magyarország adottságai kedvezőek mezőgazdasági szempontból. A kutatás feltárta, hogy a modellben szereplő prediktorok hogyan és milyen mértékben ösztönzik a magyar vásárlókat a hazai termékek vásárlására, illetve új betekintést ad a magyarok hazai élelmiszer-vásárlási preferenciájának megértéséhez.
A javasolt TPB-modell elemei segíthetnek megtalálni a hatékony utat a hazai élelmiszer-vásárlás népszerűsítéséhez, és ezáltal növelni a magyar lakosság hazai élelmiszer-fogyasztás iránti elkötelezettségét.