Kutatási adatlap

A turizmusban és vendéglátásban megjelenő User Generated Content (internetes vendégvélemények) vizsgálata számítógépes NLP eszközökkel

A kutatás leírása

Az okoseszközök fokozatos elterjedésével és az internetalapú platformokon való tartalomalkotások térnyerésével a termékekről-szolgáltatásokról szerzett tapasztalatok nyilvános megosztása a felhasználók széles körében hétköznapi gyakorlattá vált. Az értékelés és véleményalkotás gyakorlata nem kerülte el a vendéglátást sem. Nem csak aktív tartalomalkotóként, de passzív tartalomfogyasztóként is általánossá vált, hogy mások véleményére hagyatkozunk, döntéseink előtt kíváncsiak vagyunk mások tapasztalatára. Az elmúlt évtizedben értékes adatvagyon halmozódott föl kommentek, értékelések, vélemények formájában az internet különféle közvetítő, aggregátor és véleményező oldalain. A CEVE UGC*NLP kutatásának célja, hogy BigData módszerrel gyűjtött adatbázisban gépi tanulási módszerekkel tárjuk fel a vendégvélemények sajátosságait a legnépszerűbb éttermek esetében. A kutatás során gépi tanulási módszereket alkalmazunk a természetes nyelvfeldolgozás (NLP) területén, a vélemények témáit, megoszlásait, időbeli és egyéb változásait vizsgálva.

Időtartam

2024 - folyamatban

Források

Kutatásvezető

  • Hinek Mátyás
    2024. január 1 -

Kutatás résztvevői

Debreceni János

Résztvevő BGE szervezeti egységek

  • KVIK

Külső partner intézmények

  • Nincsenek külső partnerek a kutatásban

Tárgyszavak
természetes nyelvfeldolgozás
gépi tanulás
vendégvélemények elemzése
Tudományterületek
Fenntarthatóság
Turizmus

Eredmények

publikáció