Kutatási adatlap

A válságok és változások hatásainak vizsgálata hazai fogyasztói környezetben

A kutatás leírása

Az elmúlt évek gazdasági és társadalmi eseményei (COVID-19 pandémia, orosz-ukrán háború stb.) jelentős hatással voltak a gazdasági, politikai és szociokulturális rendszerekre, melyek nagymértékben befolyásolják a marketing, a kereskedelem (termékek és szolgáltatások), illetve a fogyasztói magatartás számos területét, kiemelten a digitális vonalon. A fogyasztói attitűdök kutatása kiemelten fontos kérdés, hiszen a vállalati marketing stratégia és az ebből következő cselekvési programok megalapozásához a termékkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztói attitűdök ismerete a jelenlegi piaci viszonyok, az intenzív versenykörülmények között mind fontosabbá válik. A projekt célja megvizsgálni a válságok és konfliktusok hatását a marketing és a kereskedelem különböző területein. A változásokhoz történő minél gyorsabb alkalmazkodás létfontosságú a KKV-k számára versenyképességük megőrzése érdekében. A vállalkozásoknak naprakész információkkal kell rendelkezniük a fogyasztói magatartásban bekövetkezett változásokról, ezért a kutatás kitér a legújabb vásárlói trendek megismerésére is (tudatos tervezés; bevásárló lista; takarékoskodás; pánikvásárlás, digitalizáció, online vásárlás; fenntarthatóság témájának háttérbe szorulása stb.). A projekt célja, hogy olyan innovatív tudományos teljesítmény szülessen, amely az oktatásba történő integrálása révén erősíti az Egyetem magas minőségű képzéseit, lehetővé teszi belföldi, illetve nemzetközi pályázati projektekbe történő bekapcsolódását, illetve későbbi kutatási projektek elindítását.

Időtartam

2022 - 2024

Források

  • BGE KK pályázat

Kutatásvezető

  • Máté Zoltán
    2022. január 1 -

Kutatás résztvevői

Pólya Éva
Oravecz Titanilla Éva

Résztvevő BGE szervezeti egységek

  • KKK

Külső partner intézmények

  • Nincsenek külső partnerek a kutatásban

Tárgyszavak
válság
változás
vállalkozáskutatás
fogyasztói magatartás
vásárlói magatartás
Tudományterületek
Gazdaságtudomány
Vállalkozáskutatás

Eredmények

publikáció
A kutatásból elméleti és gyakorlati szakemberek, szabályozók is profitálhatnak.
A kutatáshoz kapcsolódó publikációk