Kutatási adatlap

Turizmus-vendéglátás szakos hallgatók gasztronómiával foglalkozó hírességekhez kötődő paraszociális kapcsolatainak felmérése, elemzése

A kutatás leírása

A kutatás célja feltárni a turizmus-vendéglátás szakos hallgatók közösségi média felületeken történő aktivitását, különös tekintettel a gasztronómia témakörre. Célunk megvizsgálni, hogy a hallgatók milyen gasztronómiával foglalkozó hírességet követnek, ez mennyire befolyásolja fogyasztói szokásaikat (pl.: étteremválasztás), illetve mennyire kötődnek az egyes véleményalkotóhoz. Különösen érdekes annak a vizsgálata, hogy a vendéglátás iránt elkötelezett hallgatók milyen preferenciákkal rendelkeznek ezen a területen más érdeklődésű hallgatókhoz képest.

Időtartam

2021.06.01. -

Források

Kutatásvezető

  • Fekete-Frojimovics Zsófia
    2021. június 1 -

Kutatás résztvevői

Szőke Andrea

Résztvevő BGE szervezeti egységek

  • KVIK

Külső partner intézmények

  • Nincsenek külső partnerek a kutatásban

Tárgyszavak
vendéglátás
paraszociális kapcsolat
fogyasztói szokások
közösségi média
Tudományterületek
Gazdaság- és jogtudományok
Fókuszterületektől eltérő

Eredmények

Oktatók, kutatók, hallgatók és gasztronómiával foglalkozó szakemberek számára hasznos. A kutatás rávilágít a hallgatói korosztály közösségi média használatának szokásaira, ezen belül is a gasztronómiával kapcsolatos hozzáállásukra.
A kutatáshoz kapcsolódó publikációk