Kutatási adatlap

Digital and online marketing and consumers of Korean culture in Europe

A kutatás leírása

The main goal of the project is 1. to understand the main strategies of Korean companies and public organizations – companies and organizations related to Hallyu –, especially in the strategic field of digital and online marketing and e-commerce, and 2. to examine the consumer behaviour of Korean culture fans, focusing on the usage of the digital and online technology, and understand how the consumers react to the strategies of Korean companies targeting this market.

Időtartam

2024 - 2025

Források

  • Korean Studies Grant 2024, Project No. AKS-2024-R030

Kutatásvezető

  • Gajzágó Éva Judit
    2024. január 1 -

Kutatás résztvevői

Valentina Marinescu

Résztvevő BGE szervezeti egységek

  • KVIK

Külső partner intézmények

  • Nincsenek külső partnerek a kutatásban

Tárgyszavak
vállalati marketing stratégiák
fogyasztói magatartás
koreai kultúra
digitális és online tartalom
Tudományterületek
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
Digitalizáció és üzleti folyamatok innovációja
Vállalkozáskutatás

Eredmények

legalább egy nemzetközi konferencia részvétel, legalább egy Q-s publikáció
- Kreatív- és kulturális iparban működő vállalkozások számára piaci információ és jó gyakorlatok
- oktatás során alkalmazható esettanulmányok