Kutatási adatlap

Financial literacy (Pénzügyi tudatosság)

A kutatás leírása

A kutatás célja az OECD-PISA (Programme for International Student Assessment) jelentés adataiból összehasonlító elemzés készítése olasz és magyar középiskolásokra.

Időtartam

2022.10.01. - folyamatban

Források

Kutatásvezető

  • Sági Judit
    2022. október 1 -

Kutatás résztvevői

Résztvevő BGE szervezeti egységek

  • PSZK

Külső partner intézmények

  • Universita degli Studi di Milano-Bicocca (Olaszország)

Tárgyszavak
pénzügyi kultúra
pénzügyi tudatosság
oktatás
Tudományterületek
Digitalizáció és üzleti folyamatok innovációja

Eredmények

A kutatás várható eredményei közé tartozik a magyar és olasz középiskolások pénzügyi tudatosságának összehasonlítása, valamint a nemek közötti különbségek feltárása. Az eredmények alapján azonosíthatók lesznek azok a tényezők, amelyek befolyásolják a pénzügyi tudatosságot és a pénzügyi szocializációt mindkét országban.
A kutatás eredményei hasznosak lehetnek az oktatási intézmények és a döntéshozók számára a pénzügyi oktatás fejlesztésében és optimalizálásában, ti. hogyan lehet hatékonyan növelni a diákok pénzügyi tudatosságát és felkészíteni őket a pénzügyi döntésekre.
A kutatáshoz kapcsolódó publikációk