A következő tudományterületnek megfelelő BGE kutatások:

Üzleti felsőoktatás
Kutatás neve   Kutatási téma   Kezdete   Vége   Kutatásvezető  
21st Century SkillsA 21. századi készségek fejlesztésének lehetőségei a nyelvi és készségfejlesztő órákon2017. januárfolyamatbanDósa Ildikó
A befektetői pitch az üzleti nyelvóránA kutatás a következő két kérdésre keresi a választ. (1) Milyen jellemző mozzanatokból és lépésekből áll a befektetői pitch retorikai szerkezete? (2) Milyen módszerrel lehet oktatni a pitch műfaját az üzleti nyelvórán? A kutatás célja, hogy mintaelemzések segítségével feltárja a befektetői pitch jellemző retorikai szerkezetét és regiszterét, valamint egy olyan módszertani megközelítést mutasson be, amelynek segítségével a pitch műfaja oktathatóvá válik az üzleti nyelvórán.2018.2018.Polcz Károly
A gazdasági szleng ismertsége, elterjedettsége a fiatal szakember-utánpótlás körébenA kutatás célja a napjainkban egyre jobban népszerűsödő gazdasági szleng ismeretének feltérképezése a szaknyelvet tanuló hallgatók körében. 2023folyamatbanCsányi Eszter
A GKZ képzéseit leíró magyar-angol terminológia kutatásaA kutatás célja az egységes terminológia létrehozása. Hallgatóink és oktatóink angol szaknyelvi kompetenciájának fejlesztése abból a célból, hogy képesek legyenek szakmai hátterüket (a hallgatók tanulmányaikat, az oktatók pedig a munkahelyüket) a helyes szakszóhasználattal bemutatni.20152016. szeptemberMészáros Ágnes
A japán nyelvkönyv DEKIRU és az interkulturális kommunikációs készség fejlesztése a magyar középiskolákbanAz interkulturális kommunikációs készség fejlesztése a magyar középiskolákban. A saját fejlesztésű DEKIRU japán nyelvkönyv interkulturális kompetencia fejlesztését célul kitűzött tankönyv. Kutatási célja, hogy felmérje a kitűzött cél megvalósulását középiskolai viszonyok között. A többi japán nyelvet oktató európai országban még nem használnak ilyen tankönyvet. Ezért a kutatás eredményére várnak az európai japán nyelv oktatók.2017. december2018. októberSato Noriko
A stratégiai fejlesztés intergenerációs vonatkozásaiA stratégiai foresight nem csak a lineáris időben való - a jövőre vonatkozó - kutatás, hanem az egy időben létező generációk közötti viszony vizsgálata is, különös tekintettel a tudásátadás, illetve oktatás-nevelés területére.2016. április2017. márciusGáspár Tamás
Akadémiai integritásA kutatás célja az akadémiai integritással kapcsolatos attitűdök feltárása, valamint annak vizsgálata, hogy szervezeti kultúra részét képező tantermi kultúrába milyen formában lehetséges beépíteni a témával kapcsolatos támogató- érzékenyítő stratégiákat. A következő részkutatásokból született publikáció és/vagy konferenciaelőadás: az akadémiai integritást feltérképező hallgatói attitűdvizsgálat, a magyarországi gazdasági felsőoktatási intézmények etikai kódexeinek elemzése, az érzékenyítés formái: akadémiai integritás közvetett és közvetlen módon a tanórán2019folyamatbanBenke Eszter
Alternatív módszertan (új technológia és új módszertan) hatása a motivációra, a tanulói önállóságra, a csoportdinamikára és az eredményességre a nyelvoktatásbanA kutatás célja, hogy feltárja az innovatív nyelvoktatási módszertan hatását a motivációra, a tanulói önállóságra, a csoportdinamikára és az eredményességre, ill. annak lehetséges összefüggését a tanulási folyamat egyéb tényezőivel. A kutatás pedagógiai célja  az oktatás hatékonyságának növelése.2015.április2017. márciusKovátsné Loch Ágnes
Alternative AssessmentAlternatív értékelés a felsőoktatásban: alternatív értékelési módszerek használata a BGE PSZK-n2017. májusfolyamatbanBánhegyi Mátyás
Autonóm tanulás támogatása a szaknyelvi és készségfejlesztő kurzusok keretében. Módszertani Kísérleti MűhelyA kutatócsoport fő vizsgálati területei: Kooperatív tanulás, Telekollaboráció, Alternatív értékelési módszerek2017.09.012019.02.28Kovátsné Loch Ágnes
Autonómia kutatócsoport és a CORALL projektA jelenleg működő autonóm tanulás kutatócsoport előzménye az a BGE-s támogatást elnyert 2017-2018-as kutatási projekt volt (‘Autonóm tanulás támogatása a szaknyelvi és készségfejlesztő kurzusok keretében. Módszertani Kísérleti Műhely’). A projekt eredményei alapozták meg a BGE KVIK Gazdasági Szaknyelvek Tanszék kezdeményezésében létrejött nemzetközi együttműködésen alapuló Erasmus+ stratégiai partnerségi projektet (Coaching-oriented Online Resources for the Autonomous Learning of LSP 2019-2022), amelynek célja a hallgatók autonóm nyelvtanulásának fejlesztése és az ehhez kapcsolódó pedagógiai kultúraváltás elősegítése szaknyelvoktatási környezetben. A projekt eredményeként létrejött szellemi termékek (szaknyelvórán/szaknyelvvel kapcsolatos projektekben felhasználható autonóm tanulást támogató eszköztár és modulok, tanárképzési anyagok) online hozzáférhetőek. A 2022 végén záruló projekt fenntarthatóságához, az eszközök továbbfejlesztéséhez és szaknyelvoktatási kurzusokon való alkalmazásához kapcsolódóan további kutatásokat tervezünk, illetve módszertani megújulás és alternatív értékelés további témaköréit is beemeljük kutatásainkba.20192023Asztalos Réka
Az orosz nyelv oktatásának módszertanaAz orosz nyelv oktatása napjainkban, amikor dominánsan a nulláról kezdik tanulnia nyelvet a hallgatók. A cirillbetűs írás oktatása a Covid idején érvényben lévő online oktatás időszakában.20202024Viczai Péter Tamás
Az üzleti képzés jövőjeA kutatás egyrészt azt vizsgálja, hogy milyen társadalmi szerepet tulajdonítanak maguknak az üzleti iskolák és gazdasági képzőhelyek a jelenben, illetve milyen jövőképet közvetítenek kommunikációjukban - nemzetközi összehasonlító elemzés. Másrészt feltáró kutatással azonosítja általában a felsőoktatási szektort és intézményrendszert érintő legfontosabb kihívásokat, az ezzel kapcsolatos véleményeket, megoldási javaslatokat, az aktuális trendeket.2018.09.01.2022.08.31.Király Gábor
Canada in the English ClassroomKanadai kultúra és egyéb vetületek osztálytermi tanítása: Kanadai kutúra tanítása2010. januárfolyamatbanNagy Judit
Cooperative LearningKooperatív tanulás alkalmazása az üzleti angol órán2016. szeptember2017. júniusSzirtesné Kiss Ágota
Cultural Clashes in the Language ClassroomKulturális különbségek és kultúrsokk a nyelvórákon; módszertani ajánlások kidolgozása2018. szeptemberfolyamatbanDósa Ildikó
Cselekvőképesség a felsőoktatásban: az egyénitől a globális szintigKutatásunk célja, hogy feltárjuk a különböző felsőoktatási aktorok magukról kommunikált társadalmi szerepét és ezzel együtt a saját cselekvőképességükkel kapcsolatos percepcióikat. A kutatás során a felsőoktatási rendszer globális/makro és mezo/mikro szintjeit hasonlítjuk össze, ezzel reflektálva a struktúra és cselekvés kölcsönhatásaira. A globális és makro szint megismerése érdekében nemzetközi és magyar egyetemek küldetésnyilatkozatait elemezzük diskurzuselemzésen alapuló kevert szövegelemzési módszerekkel. Célunk, hogy feltárjuk, hogy az intézmények hogyan alkotják meg diszkurzívan a felsőoktatás társadalomban betöltött szerepét, és ez alapján a felsőoktatási intézmények saját kommunikált cselekvési terét. A mezo/mikro szint feltárásához rendszertérképezési és akciótanulás módszereket alkalmazunk. Az oktatók és hallgatók bevonásával tervezett fázisban szintén a felsőoktatás társadalmi szerepét és az egyes szereplők által magukhoz rendelt cselekvőképességét vizsgáljuk.20222026Géring Zsuzsanna
Designing an assessment form for group presentationsCsoportos prezentációk értékelési rendszerének kidolgozása2015. szeptember2020Bereczky Klára
Érzelmi intelligencia fejlesztése a tárgyalástechnika óránA hallgatók EQ-jának fejlesztése coaching eszközökkel. Hogyan tudnak kapcsolatot építeni, fenntartani minél hatékonyabban?20142015Zsubrinszky Zsuzsanna
Esettanulmányok a felsőoktatásban20232023Török Judit
Facebook és alkalmazásai a nyelvóránAkciókutatás, amely a digitális nemzedék nyelvtanulási motivációjának fokozására kidolgozott, féléves projekt hatását vizsgálja.2016. január2016. novemberVálóczi Marianna
Felelős és jövőtudatos oktatás a gazdasági képzésekben kutatóműhelyTöbb évtizedes kutatás komplex adatbázis alapján; a bemenet vizsgálata, helyzetértékelés, különböző fejlesztő oktatásmódszertan alkalmazásának hatásvizsgálata a munkaerőpiacra való felkészítés során.20012023Végh Ágnes
Felsőoktatás jövője - Horizon ScanningFeltáró kutatással azonosítani szeretnénk általában a felsőoktatási szektort és intézményrendszert érintő legfontosabb kihívásokat, az ezzel kapcsolatos véleményeket, megoldási javaslatokat, az aktuális trendeket, amelyek az akadémia diskurzusban erről megjelennek.20182023Király Gábor
Felsőoktatás jövője - szövegelemző nagymintás nemzetközi összehasonlító kutatásA vizsgálat fókusza, hogy milyen társadalmi szerepet tulajdonítanak maguknak az üzleti iskolák és gazdasági képzőhelyek a jelenben, illetve milyen jövőképet közvetítenek kommunikációjukban. Mindezt nemzetközi összehasonlításban elemezzük, így a hazai helyzetkép mellett egy általános áttekintést is tudunk adni a vezető üzleti iskolákról.20182023Géring Zsuzsanna
Felsőoktatás jövője, társadalmi szerepvállalás - elméleti és egyéb elemzések, írásokA felsőoktatás változásával, a kutatási és oktatási feladatok összehangolásával foglalkozó elemzések, képzési kínálatot vizsgáló kutatások.20182023Géring Zsuzsanna
Felsőoktatás-kutatásA kutatócsoport a felsőoktatás különböző aspektusait vizsgálja, 3 altémában: 1)felsőoktatási intézmények társadalmi szerepének és jövőképének vizsgálata szövegelemzéssel 2)hallgatói csalás vizsgálata: 3)hallgatói migráció elemzése20172017. márciusGéring Zsuzsanna
Felsőoktatás-módszertan és fejlesztésA kutatás célja, hogy feltárja azokat a kihívásokat, amelyekkel a gazdasági felsőoktatásban az oktatás módszereivel kapcsolatban az oktatók és hallgatók szembetalálják magukat. A problémák pontos számbavétele után olyan módszereket tervezünk kidolgozni, amelyek a feltárt problémák megoldására alkalmasak, széles körben terjeszthetőek lesznek, és hozzájárulnak a tömegoktatás eredményességéhez. Ezzel egyidejűleg összegezzük azokat az eszközöket, amelyekkel az ajánlott módszerek bevezetése hatásos lehet.2017.01.01.2019.06.30.Jármai Erzsébet
Felzárkóztatás, szorongás, motiváció a matematika tantárgyakban kutatóműhelyEgyüttműködés "A lemorzsolódás csökkentése és a tanulók felzárkóztatása az elkötelezettség, a logikus gondolkodás és a hosszú távú ismeretek fejlesztésével" MTA kutatócsoporttal, a hallgatók matematikai szorongásának és attitűdjének változásáról, a támogató számonkérési módszerek hatásáról.2015folyamatbanVárady Ferenc
Frazeologizmusok a német gazdasági sajtóban, helyük a gazdasági szaknyelv elsajátításábanA német gazdasági nyelvben előforduló szaknyelvi frazeologizmusok előfordulása, tipizálása, csoportosítása, a gazdasági német nyelv oktatásában betöltött szerepük2016. szeptember2017Csányi Eszter
Gazdálkodás optimalizálása, döntéselőkészítés kutatóműhelyA tanulási folyamat napjainkban megváltozott, az elméleti tudás elsajátítása gyakorlati alkalmazásokkal megerősíthető. Kutatócsoportunk célja az új lehetőségek integrálása az oktatásba, és a tehetséggondozás különböző formáin keresztül hallgatóink versenyképességének erősítése, a munkaerőpiacra való felkészítés. Ezeknek a módszereknek, versenyeknek a hatását elemezzük, tanuló csoportok kiemelt gondozásának lehetőségeit dolgozzuk ki. az egyéni fejlődési pályák kialakításának céljából.2015folyamatbanLőrincz Sándor
Gazdasági szakkifejezések nyelvtörténeti kutatása, szótörténeti adatokA kutatás célja a gazdasági terminusok szótörténeti adatainak (vélhető keletkezési idő, forrásmegjelölés, társadalmi érvényesség) közzététele hiánypótlás céljából. Indokolja ezt, hogy a szakszókincs gazdagodása vagy bizonyos területeken való elavulása arra ösztönzi a szaknyelvet oktató kollégákat, hogy a szakma változásával tisztában legyenek, szaknyelvi és terminológiai ismereteiket folyamatosan frissítsék. A legtöbb esetben ezt az ismeretbővítést a szakszótárak nem segítik, mivel nem képesek a szakszókincs változásának ütemével lépést tartani.20152017. májusMészáros Ágnes
Gender diversity in key account managementA nemi egyenlőtlenség okainak felkutatása a key account management területen2023folyamatbanTörök Judit
Hallgatói csalással kapcsolatos percepciók vizsgálataA 2017-ben indult magyarországi vizsgálat interjúk elemzésén és modellezésén alapszik, és a hallgatói csalás jelenségével, okaival és következményeivel kapcsolatos véleményekre kíváncsi a két fő érintetti csoport – az oktatók és a hallgatók – körében. 2017.04.01.2019Chandler, Nick
Hallgatói soft skillek a munkaerőpiaconA kutatás célja megismerni a gazdasági szakos hallgatók soft skilljeinek a jellemzőit nemzetközi viszonylatban. Jelenleg a következő országok vannak a kutatásban: Magyarország, Lengyelország, Kazahsztán, Románia, Portugália, Csehország, Szerbia.20222025Juhász Tímea
Implicit and explicit learningImplicit és explicit tanulás. Fajt Balázs egyéni kutatása2018. decemberfolyamatbanFajt Balázs
Informatika módszertani és alkalmazott kutatásokA problémafelvető készség ma már az alapkompetenciák közé tartozik, fejlesztése szerepet játszik az általános problémamegoldó képesség és egyéb kompetenciák kialakításában. A kutatócsoport a digitális kompetenciák fejlesztésére fekteti a hangsúlyt.2013folyamatbanCzinege Monika
Írott beszéltnyelviség a feliratozásbanA kutatás a vonatkozó névmások használatát vizsgálja összehasonlítható eredeti magyar nyelvű és magyarra fordított korpuszon. Jelen cikk célja egy jelenleg is formálódó nyelvváltozat, az írott beszéltnyelviség vagy digilekt fordítástudományi megközelítésű bemutatása. Ez a nyelvváltozat a sztenderd írott és a beszélt nyelvi változattól eltér oly módon, hogy mindkettő jellegzetességeit hordozza. A kutatás célja az önkéntes TED fordítók online felirataiban megjelenő nyelvhasználat összehasonlítása az eredeti magyar nyelvű TED előadások nyelvhasználatával, valamint a sztenderd nyelvhasználattal.A vizsgálat feltárta a beszélt nyelvi elemek megjelenését az írott szövegben, mely a nyelvhasználati norma szövegtípusfüggő alkalmazására hívta fel a figyelmet. A kutatás eredménye felhasználta a BGE-n folyó szakfordító képzésben, valamint színesítheti az Üzleti retorikai tréning képzési programját.2018. január2018. novemberMalaczkov Szilvia
Iskola a jövőben: a gazdasági felsőoktatás Magyarországon 2050-benÜzleti képzésben érintett oktatók és hallgatók jövőképeinek vizsgálata a hazai felsőoktatásról. Fő befolyásoló tényezők azonosítása, ideális jövő-víziók kidolgozása és az ahhoz vezető lépések meghatározása.2014.04.01.2015.03.31Király Gábor
Kétnyelvű (magyar-angol) gazdasági fogalomtár (kb. 500 terminus)A kutatás célja a hallgatók és oktatók szaknyelvi kompetenciájának a fejlesztése. A bankszakmai ismeretek, az adótani alapok és a vállalkozások pénzügyi alapjainak témaköréből az alapvetően fontos magyar nyelvű gazdasági terminusok angol nyelvű megfelelőinek megtalálása és közzététele.20152019Mészáros Ágnes
Kooperatív tanulásKooperatív tanulási módszerek alkalmazása angol üzleti kommunikáció csoportokban. Célja az élményalapú tanulás feltételeinek megteremtése a hallgatók aktivizálásával, ezáltal a hatékonyság és a motiváció növelése és a diák-tanár viszony megváltoztatása.20182018. szeptemberKónyi Judit
Korean Learners of English as a Foreign LanguageKoreai hallgatók angol mint idegen nyelv elsajátítása2015. januárfolyamatbanNagy Judit
Közös és eltérő vonások a kultúrákbanFordítónak, tolmácsoknak interkulturális ismeretek tananyag-fejlesztéshez.20142015Zsubrinszky Zsuzsanna
Kutatásra fel, oktatói-hallgatói tudományos közösségA kutatócsoport célja, a karon zajló hallgatói, tudományos kutatói tevékenység támogatása, előmozdítása és elemzése. A tudományos közösség arra fókuszál, hogy megtalálja azokat a módszereket, amelyekkel a hallgatói tudományos aktivitást fokozza és a tudományos oktatói-hallgatói közösség kialakítását elősegítse. A tudományos közösség azt is feladatának tekinti, hogy a hallgatói tudományos tevékenységet elemezze és az eredményeket publikálja.2022.folyamatbanZarándné Vámosi Kornélia
Kvalitatív esettanulmányokKvalitatív és kevert módszertanon alapuló adatgyűjtési és adatelemzési technikák fejlesztése és bemutatása, esettanulmányok készítése innovatív, újszerű módszerekkel.2017.06.012018Király Gábor
MERJ INNOVATÍVAN – TEHETSÉG ORIENTÁLÓ Klub (MITO Klub) hallgatói kutatócsoportA hallgatók tudományos tevékenységének ösztönzése, ennek operatív megvalósítása. A hallgatói kutatócsoport a karok szakmai témáihoz kapcsolódóan, alkalmazott kutatásokban tevékenykedik, elsősorban fenntarthatóság témakörben. Minta-kutatáson keresztül megismerhetik az újonnan bekapcsolódó hallgatók a folyamatot. Ezt tréningek, meghívott előadók, módszertani kiegészítő ismeretek színesítik, hogy ne csak a részfeladatokon keresztül, de saját témájukban is elmélyülhessenek benne. Cél a témaválasztástól a megvalósításon át a publikációig lépések megismerése, angol és magyar nyelven. Kutatómunkában tapasztalt és kezdő érdeklődő hallgatók is részt vesznek. A csoport tudományos tevékenységének támogatásában nagy hangsúlyt kap a szemléletváltás mellett a módszertan erősítése.2021. január2021. júniusSzabóné Erdélyi Éva
Modális passzív melléknevek az üzleti angol nyelvbenA modális passzív melléknevek komplex szintaktikai-szemantikai elemzése az üzleti angol nyelvi kontextusban. A kutatás célja bővíteni a nyelvtanuló már meglévő angol üzleti szókincsét és megismertetni egy új jelenséggel, a modális passzív deverbális melléknevek képzési lehetőségével, azok megfelelő értelmezésével.2017. szeptember2018. júniusKiss Katalin
Módszertani fejlesztések: részvételi módszertanKülönböző részvételi módszertanok alkalmazása a felsőoktatás-kutatásban. Előnyeik, hátrányaik vizsgálata.20182023Király Gábor
Módszertani fejlesztések: szöveg- és diskurzuselemzési, valamint kép-elemző módszerekA felsőoktatáskutatásban a szövegelemési eljárások és a kép-elemzési módszerek használatának vizsgálata. Módszertani tapasztalatok megosztása.20182023Géring Zsuzsanna
Nemzetköziesítés a felsőoktatási együttműködési projekteken keresztülA kétszemélyes kutatócsoport eddigi eredményei a hallgatói munka formatív értékeléséhez kapcsolódtak. Jelenleg külföldi projektpartnerekkel közösen végzünk kutatásokat a módszertani innováció területén és az alábbi témákban tervezünk tanulmányokat megjelentetni: • nemzetköziesítés itthon: jó gyakorlatok kidolgozása és disszeminációja • blended és virtuális együttműködési projektek alkalmazásának módszerei a felsőoktatásban • nemzetközi csapatmunka és a csapatszerepek jelentősége a hatékony tanulási folyamatban20202024Kóris Rita
Passzív szerkezetek a Balti-tenger körüli nyelvekbenA passzív szerkezetek alaktani és mondattani sajátosságai a Balti-tenger körüli területen beszélt nyelvekben és dialektusokban, különös tekintettel az észak-orosz dialektusra2003. júniusfolyamatbanOrosz Árpád
Pénzügyi tudatosság a hallgatók körébenA pénzügyi információk folyamatosan áthatják mindennapjainkat. Rendszeresen szembesülünk olyan kérdésekkel, amelyekhez fontos egyes pénzügyi jellegű fogalmak ismerete, de az összefüggések megértése is. Gyakran olyan kifejezésekkel szembesülünk, amelyek jelentéstartalma is változik. Továbbá újabb terminológiák is születnek, melyek követése elengedhetetlen a megfelelő tájékozódás érdekében. Célunk a jelenlegi kutatások áttekintése, és eredményeik kiértékelése, hogy információt kapjunk a jelenlegi helyzetről és ezek alapján kialakíthassuk a jövőbeli kutatási irányainkat, elsősorban a felsőoktatásban tanulók körében. 20232026Tóth Arnold
PerfekcionizmusA kutatás célja, hogy megismerni a perfekcionizmus jelenségét, kiváltó okait illetve, hogy milyen hatással van az egyén életére a jelenség. A vizsgálatnak több dimenziója van. A kutatás első fázisában a hallgatók szintjén elemzik a kérdést a kutatók. A második fázisában a munkavállalók lesznek a fókuszban, míg a harmadikban a vállalkozások vezetői.20222026Juhász Tímea
Projektalapú oktatásA kutatás célja a projektalapú nyelvoktatás hatása a problémamegoldásra és a motivációra.2023folyamatbanTörök Judit
Projektalapú oktatás bevezetése a német üzleti nyelvbenA projektalapú oktatás bevezetése a német üzleti idegen nyelv oktatásában. Az új módszertan bevezetésével párhuzamosan, egy a projektoktatáshoz illeszkedő új tananyag elkészítésre is sor került. A kutatás során saját fejlesztésű kérdőívekkel kvantitatív és kvalitatív módon vizsgáljuk a hallgatók motivációját, problémamegoldó képességük fejlődését, valamint a tanári motivációt.2017. június2019. februárTörök Judit
Soft skillek és csapatmunka fejlesztése Kutatásunk célja feltérképezni a hallgatók hozzáállását a soft skillek fejlesztéséhez és előzetes tapasztalataikat szaknyelvi kurzusokon és nemzetközi projektekben.20232024Asztalos Réka
Stratégiai foresightA stratégiai foresight elméleti és módszertani továbbfejlesztése. Alkalmazása a nevelés-oktatásban és a gazdaságelemzésben.2010folyamatbanGáspár Tamás
Szijártó Boglárka egyéni kutatásaiKutatásait a speciális intézmények számvitele, a számvitel oktatás módszertani kérdései témakörökben folytatja.2015folyamatbanSzijártó Boglárka
Teaching English as a Lingua Franca in business schools Az angol mint közvetítő nyelv tanítása a felsőoktatásban folyó üzleti képzésekben2018. márciusfolyamatbanSándor Eszter
Teaching presentation skills in CLILPrezentációs készségek tanítása tartalomalapú nyelvoktatás keretei között2014. januárfolyamatbanBereczky Klára
TRUST ME – Training for Unique Skills and Techniques for MentoringÜzleti mentor készségek és kompetenciák kutatása, készségkártya és kompetencia keretrendszer összeállítása, mentor profilok meghatározása 2015.11.012018.02.28Csillag Sára
Tudásátadás a felsőoktatásbanA kutatás a felsőoktatás szereplőinek tudástranszfer folyamatait vizsgálja és elemzi. Ez alapján, hallgató-hallgató, oktató-hallgató, oktató-oktató, egyetem-vállalat dimenziójában. Az első fázisban a hallgató és hallgató közötti ismeretátadás van a fókuszban. Miért és kinek adják át a tudásukat a tanulók, és mit várnak el ezért cserében?20222026Juhász Tímea
Üzleti szaknyelvet tanuló egyetemisták önmotivációs nyelvtanulási stratégiáiEmpirikus kutatás 101 BGE hallgató bevonásával. Célja, hogy felmérje az üzleti szaknyelvet tanuló hallgatók által alkalmazott önmotivációs stratégiákat és azok eredményességének nyelvtanulói megítélését.2015. január2015. novemberVálóczi Marianna
Validáció és tudásmenedzsmentA kutatás célja, hogy folyamatosan nyomon kövesse a validáció fejlesztését Európában, gyűjtse a területen a jó gyakorlatokat, különösen tekintettel azokra, amelyek a vállalati tudásmenedzsment számára is mérvadóak.2021folyamatbanBenkei-Kovács Balázs
XXI. századi munkavállalói kompetenciák vizsgálataKutatásunk fókuszában olyan XXI. századi munkavállalói kompetenciák állnak, mint az együttműködési készség és hajlandóság, illetve az önreflexiós készség. Kevert módszerrel (mixed research) vizsgáljuk a hallgatók együttműködési készségét és hajlandóságát, illetve önreflexiós készségét: kvalitatív és kvantitatív módszerekkel (kérdőívek, résztvevő megfigyelés és fókuszcsoportos interjú módszerével) térképezzük fel a hallgatók reflexiós, önreflexiós és együttműködési készségét és hajlandóságát.2021. január2021. decemberTörök Judit
E_CORE_WARNING Error in file �Unknown� at line 0: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'php_pdo_sqlsrv_74_ts_x86.dll' (tried: C:\php\php749\ext\php_pdo_sqlsrv_74_ts_x86.dll (%1 is not a valid Win32 application.), C:\php\php749\ext\php_php_pdo_sqlsrv_74_ts_x86.dll.dll (The specified module could not be found.))