A familiness hatása a vállalkozások pénzügyi teljesÃtményére |
Célunk a családi tulajdonból és a családi menedzsmentbÅ‘l adódó sajátosságok vizsgálata a gazdasági-pénzügyi teljesÃtmény, a governance és menedzsment, a stratégiai marketingtevékenység, a kontrolling, valamint az utódlás/generációváltás vonatkozásában |
2017 |
2017. március |
Németh Krisztina |
Családi vállalkozások kutatási program - Családi vállalkozások fenntarthatósága, felelősségvállalása, közösségi szerepvállalása |
Kutatási kérdések:
Hogyan értelmezik a családi vállalkozások a felelős gazdálkodást? Milyen témák/ügyek merülnek fel a felelős gazdálkodással kapcsolatban?
Milyen a tulajdonosi kör értékvilága, értékrendje és hogyan hat ez a vállalkozás működésére? Hogyan viszonyulnak ehhez a munkatársak? Hogyan jelenik meg ez az értékvilág a tulajdonos (család) hétköznapjaiban, a különböző szerepekben (vállalkozó, fogyasztó, munkaadó, családfő,….)?
A felelősségvállalás belső (értékrend, utódlás) és külső (stakeholderek) mozgatórugói, motivációi.
Hogyan látszik/értelmezÅ‘dik az adott családi vállalkozás felelÅ‘sségvállalása az érintetti csoportok eltérÅ‘ perspektÃvájából? (360 fokos vizsgálat)
A legjobbak/legtudatosabbak vizsgálata: miben mások?
Milyen ügyeket támogatnak a családi vállalkozások?
Ki(ke)t tekintenek példaképnek a tulajdonosok?
Honnan, hogyan szerez információkat, tudást a tulajdonos a felelős gazdálkodás témakörében? |
2017. augusztus |
2020 |
Radácsi László |
Családi vállalkozások kutatási program - Családi vállalkozások HR kérdései |
Kutatási kérdések:
JellemzÅ‘en milyen jellegű (tipikus) kritikus események alakÃtják a cég fejlÅ‘dését? Ezeknek milyen hatása volt a cég életére, a személyes vezetÅ‘i életére?
Hol a helye, mi a szerepe a HR-nek a cégben?
Milyen elvek, eszközök és szempontok alakÃtják a dolgozók kiválasztását? Hogyan változik a vállalat különbözÅ‘ fejlÅ‘dési fázisaiban?
Milyen elvek, eszközök és szempontok alakÃtják a teljesÃtménymenedzsment különbözÅ‘ dimenzióit? Hogyan változik a vállalat különbözÅ‘ fejlÅ‘dési fázisaiban? Mennyire, hogyan (mi alapján) differenciálja a teljesÃtményértékelést?
Mi a szerepe a tanulásnak, fejlÅ‘désnek a vezetÅ‘ saját szakmai életében és hogyan jelenik ez meg a vállalatban? Milyen elvek, eszközök és szempontok alakÃtják az elÅ‘menetel gyakorlatát a cégben? Hogyan változott a vállalat különbözÅ‘ fejlÅ‘dési fázisaiban?
Melyek a domináns vállalati értékek, honnan jönnek és hogy jelennek meg? Hogy alakul a vezetői önkép?
Hogyan alakul a munka és magánélet egyensúlya a vezető személyes életében és hogyan jelenik meg a vállalatban? |
2018 |
2018. nyár |
Csizmadia Péter |
Családi vállalkozások kutatási program - Család-vezérelt innovációs stratégiák |
Kutatási kérdések:
Hogyan definiálható újra az innováció fogalma olyan módon, hogy az jobban illeszkedjen a kisebb vállalkozásra és egyúttal lehetÅ‘vé váljon az innovációs teljesÃtmény mérése ebben a körben is?
Hogyan definiálható és milyen paraméterekkel mérhető az innovációs képesség és hajlandóság?
Milyen környezeti, vállalati és vezetÅ‘i tényezÅ‘k és milyen módon befolyásolják az innovációs képességet, hajlandóságot és teljesÃtményt, milyen összefüggés van ezek között.
Hogyan befolyásolja a vállalat tulajdonosi szerkezete a fenti kapcsolatokat?
Milyen innovációs stratégiák vezethetÅ‘k le a fenti kapcsolatokból, milyen stratégiai irányokat követnek az innovatÃv családi vállalkozások és milyen sajátosságai vannak a stratégiaalkotásnak?
A családon belüli éltérÅ‘ vÃziók milyen heterogén innovációs viselkedést eredményeznek és hogyan érhetÅ‘ el ezek konvergenciája? |
2018 |
2018. augusztus |
Kása Richárd |
FIKP Kkv szektor innovációs kapacitása, támogató keretrendszer értékelése alprojekt |
A kutatás célja a kisvállalati innovációs folyamatok és stratégiák meghatározása, meglévÅ‘k felkutatása, valamint a hazai és nemzetközi innovációs kutatási témák elemzése, trendek azonosÃtása.
Kutatási kérdések:
Hogyan definiálható az innováció olyan módon, hogy az kkv környezetben is értelmezhető és mérhető legyen?
Hogyan értelmezhetők az innovációs folyamatok és stratégiák kisvállalati környezetben?
Hogyan mérhetÅ‘ kkv-k körében az innovációs képesség, teljesÃtmény? |
2019 |
2019. április 30. |
Kása Richárd |
Hazai közép- és nagyvállalatok online kommunikációja a vállalati társadalmi szerepvállalásukról |
Hazai közép- és nagyvállalatok online kommunikációja a vállalati társadalmi szerepvállalásukról |
2012.06.01 |
2015.08.31 |
Géring Zsuzsanna |
Innovációs ökoszisztéma-hálózatok felderÃtése és elemzése |
A kutatás az innovációs szakirodalom elmúlt negyven éves eredményeit elemzi, saját kidolgozott módszer szerint. |
2017 |
2017. március |
Kása Richárd |
INSIST – Inter-generational Succession in the Family Business – Cross Country Comparison |
Az európai családi vállalkozások egyharmadában a közeljövÅ‘ben generációváltásra kerül sor. A  projekt keretében a három ország e témával foglalkozó szakirodalmának feldolgozása mellett tÃz vállalati esettanulmány segÃtségével igyekeztünk szisztematikusan bemutatni a családi vállalkozások utódlását befolyásoló (pozitÃv és negatÃv) tényezÅ‘ket, valamint azokat az összetett társadalmi, szervezeti, pénzügyi-jogi feltételeket és mechanizmusokat, amelyek meghatározzák a generációváltás kimenetelét. |
2014 |
2016.12.31. |
Heidrich Balázs |