21st Century Skills |
A 21. századi készségek fejlesztésének lehetőségei a nyelvi és készségfejlesztő órákon |
2017. január |
folyamatban |
Dósa Ildikó |
A befektetői pitch az üzleti nyelvórán |
A kutatás a következő két kérdésre keresi a választ.
(1) Milyen jellemző mozzanatokból és lépésekből áll a befektetői pitch retorikai szerkezete?
(2) Milyen módszerrel lehet oktatni a pitch műfaját az üzleti nyelvórán?
A kutatás célja, hogy mintaelemzések segítségével feltárja a befektetői pitch jellemző retorikai szerkezetét és regiszterét, valamint egy olyan módszertani megközelítést mutasson be, amelynek segítségével a pitch műfaja oktathatóvá válik az üzleti nyelvórán. |
2018. |
2018. |
Polcz Károly |
A gazdasági szleng ismertsége, elterjedettsége a fiatal szakember-utánpótlás körében |
A kutatás célja a napjainkban egyre jobban népszerűsödő gazdasági szleng ismeretének feltérképezése a szaknyelvet tanuló hallgatók körében. |
2023 |
folyamatban |
Csányi Eszter |
A GKZ képzéseit leíró magyar-angol terminológia kutatása |
A kutatás célja az egységes terminológia létrehozása. Hallgatóink és oktatóink angol szaknyelvi kompetenciájának fejlesztése abból a célból, hogy képesek legyenek szakmai hátterüket (a hallgatók tanulmányaikat, az oktatók pedig a munkahelyüket) a helyes szakszóhasználattal bemutatni. |
2015 |
2016. szeptember |
Mészáros Ágnes |
A japán nyelvkönyv DEKIRU és az interkulturális kommunikációs készség fejlesztése a magyar középiskolákban |
Az interkulturális kommunikációs készség fejlesztése a magyar középiskolákban. A saját fejlesztésű DEKIRU japán nyelvkönyv interkulturális kompetencia fejlesztését célul kitűzött tankönyv. Kutatási célja, hogy felmérje a kitűzött cél megvalósulását középiskolai viszonyok között. A többi japán nyelvet oktató európai országban még nem használnak ilyen tankönyvet. Ezért a kutatás eredményére várnak az európai japán nyelv oktatók. |
2017. december |
2018. október |
Sato Noriko |
A stratégiai fejlesztés intergenerációs vonatkozásai |
A stratégiai foresight nem csak a lineáris időben való - a jövőre vonatkozó - kutatás, hanem az egy időben létező generációk közötti viszony vizsgálata is, különös tekintettel a tudásátadás, illetve oktatás-nevelés területére. |
2016. április |
2017. március |
Gáspár Tamás |
Akadémiai integritás |
A kutatás célja az akadémiai integritással kapcsolatos attitűdök feltárása, valamint annak vizsgálata, hogy szervezeti kultúra részét képező tantermi kultúrába milyen formában lehetséges beépíteni a témával kapcsolatos támogató- érzékenyítő stratégiákat. A következő részkutatásokból született publikáció és/vagy konferenciaelőadás: az akadémiai integritást feltérképező hallgatói attitűdvizsgálat, a magyarországi gazdasági felsőoktatási intézmények etikai kódexeinek elemzése, az érzékenyítés formái: akadémiai integritás közvetett és közvetlen módon a tanórán |
2019 |
folyamatban |
Benke Eszter |
Alternatív módszertan (új technológia és új módszertan) hatása a motivációra, a tanulói önállóságra, a csoportdinamikára és az eredményességre a nyelvoktatásban |
A kutatás célja, hogy feltárja az innovatív nyelvoktatási módszertan hatását a motivációra, a tanulói önállóságra, a csoportdinamikára és az eredményességre, ill. annak lehetséges összefüggését a tanulási folyamat egyéb tényezőivel. A kutatás pedagógiai célja az oktatás hatékonyságának növelése. |
2015.április |
2017. március |
Kovátsné Loch Ágnes |
Alternative Assessment |
Alternatív értékelés a felsőoktatásban: alternatív értékelési módszerek használata a BGE PSZK-n |
2017. május |
folyamatban |
Bánhegyi Mátyás |
Autonóm tanulás támogatása a szaknyelvi és készségfejlesztő kurzusok keretében. Módszertani Kísérleti Műhely |
A kutatócsoport fő vizsgálati területei:
Kooperatív tanulás,
Telekollaboráció,
Alternatív értékelési módszerek |
2017.09.01 |
2019.02.28 |
Kovátsné Loch Ágnes |
Autonómia kutatócsoport és a CORALL projekt |
A jelenleg működő autonóm tanulás kutatócsoport előzménye az a BGE-s támogatást elnyert 2017-2018-as kutatási projekt volt (‘Autonóm tanulás támogatása a szaknyelvi és készségfejlesztő kurzusok keretében. Módszertani Kísérleti Műhely’). A projekt eredményei alapozták meg a BGE KVIK Gazdasági Szaknyelvek Tanszék kezdeményezésében létrejött nemzetközi együttműködésen alapuló Erasmus+ stratégiai partnerségi projektet (Coaching-oriented Online Resources for the Autonomous Learning of LSP 2019-2022), amelynek célja a hallgatók autonóm nyelvtanulásának fejlesztése és az ehhez kapcsolódó pedagógiai kultúraváltás elősegítése szaknyelvoktatási környezetben. A projekt eredményeként létrejött szellemi termékek (szaknyelvórán/szaknyelvvel kapcsolatos projektekben felhasználható autonóm tanulást támogató eszköztár és modulok, tanárképzési anyagok) online hozzáférhetőek. A 2022 végén záruló projekt fenntarthatóságához, az eszközök továbbfejlesztéséhez és szaknyelvoktatási kurzusokon való alkalmazásához kapcsolódóan további kutatásokat tervezünk, illetve módszertani megújulás és alternatív értékelés további témaköréit is beemeljük kutatásainkba. |
2019 |
2023 |
Asztalos Réka |
Az orosz nyelv oktatásának módszertana |
Az orosz nyelv oktatása napjainkban, amikor dominánsan a nulláról kezdik tanulnia nyelvet a hallgatók. A cirillbetűs írás oktatása a Covid idején érvényben lévő online oktatás időszakában. |
2020 |
2024 |
Viczai Péter Tamás |
Az üzleti képzés jövője |
A kutatás egyrészt azt vizsgálja, hogy milyen társadalmi szerepet tulajdonítanak maguknak az üzleti iskolák és gazdasági képzőhelyek a jelenben, illetve milyen jövőképet közvetítenek kommunikációjukban - nemzetközi összehasonlító elemzés. Másrészt feltáró kutatással azonosítja általában a felsőoktatási szektort és intézményrendszert érintő legfontosabb kihívásokat, az ezzel kapcsolatos véleményeket, megoldási javaslatokat, az aktuális trendeket. |
2018.09.01. |
2022.08.31. |
Király Gábor |
Canada in the English Classroom |
Kanadai kultúra és egyéb vetületek osztálytermi tanítása: Kanadai kutúra tanítása |
2010. január |
folyamatban |
Nagy Judit |
Cooperative Learning |
Kooperatív tanulás alkalmazása az üzleti angol órán |
2016. szeptember |
2017. június |
Szirtesné Kiss Ágota |
Cultural Clashes in the Language Classroom |
Kulturális különbségek és kultúrsokk a nyelvórákon; módszertani ajánlások kidolgozása |
2018. szeptember |
folyamatban |
Dósa Ildikó |
Cselekvőképesség a felsőoktatásban: az egyénitől a globális szintig |
Kutatásunk célja, hogy feltárjuk a különböző felsőoktatási aktorok magukról kommunikált társadalmi szerepét és ezzel együtt a saját cselekvőképességükkel kapcsolatos percepcióikat. A kutatás során a felsőoktatási rendszer globális/makro és mezo/mikro szintjeit hasonlítjuk össze, ezzel reflektálva a struktúra és cselekvés kölcsönhatásaira. A globális és makro szint megismerése érdekében nemzetközi és magyar egyetemek küldetésnyilatkozatait elemezzük diskurzuselemzésen alapuló kevert szövegelemzési módszerekkel. Célunk, hogy feltárjuk, hogy az intézmények hogyan alkotják meg diszkurzívan a felsőoktatás társadalomban betöltött szerepét, és ez alapján a felsőoktatási intézmények saját kommunikált cselekvési terét. A mezo/mikro szint feltárásához rendszertérképezési és akciótanulás módszereket alkalmazunk. Az oktatók és hallgatók bevonásával tervezett fázisban szintén a felsőoktatás társadalmi szerepét és az egyes szereplők által magukhoz rendelt cselekvőképességét vizsgáljuk. |
2022 |
2026 |
Géring Zsuzsanna |
Designing an assessment form for group presentations |
Csoportos prezentációk értékelési rendszerének kidolgozása |
2015. szeptember |
2020 |
Bereczky Klára |
Érzelmi intelligencia fejlesztése a tárgyalástechnika órán |
A hallgatók EQ-jának fejlesztése coaching eszközökkel. Hogyan tudnak kapcsolatot építeni, fenntartani minél hatékonyabban? |
2014 |
2015 |
Zsubrinszky Zsuzsanna |
Esettanulmányok a felsőoktatásban |
|
2023 |
2023 |
Török Judit |
Facebook és alkalmazásai a nyelvórán |
Akciókutatás, amely a digitális nemzedék nyelvtanulási motivációjának fokozására kidolgozott, féléves projekt hatását vizsgálja. |
2016. január |
2016. november |
Válóczi Marianna |
Felelős és jövőtudatos oktatás a gazdasági képzésekben kutatóműhely |
Több évtizedes kutatás komplex adatbázis alapján; a bemenet vizsgálata, helyzetértékelés, különböző fejlesztő oktatásmódszertan alkalmazásának hatásvizsgálata a munkaerőpiacra való felkészítés során. |
2001 |
2023 |
Végh Ágnes |
Felsőoktatás jövője - Horizon Scanning |
Feltáró kutatással azonosítani szeretnénk általában a felsőoktatási szektort és intézményrendszert érintő legfontosabb kihívásokat, az ezzel kapcsolatos véleményeket, megoldási javaslatokat, az aktuális trendeket, amelyek az akadémia diskurzusban erről megjelennek. |
2018 |
2023 |
Király Gábor |
Felsőoktatás jövője - szövegelemző nagymintás nemzetközi összehasonlító kutatás |
A vizsgálat fókusza, hogy milyen társadalmi szerepet tulajdonítanak maguknak az üzleti iskolák és gazdasági képzőhelyek a jelenben, illetve milyen jövőképet közvetítenek kommunikációjukban. Mindezt nemzetközi összehasonlításban elemezzük, így a hazai helyzetkép mellett egy általános áttekintést is tudunk adni a vezető üzleti iskolákról. |
2018 |
2023 |
Géring Zsuzsanna |
Felsőoktatás jövője, társadalmi szerepvállalás - elméleti és egyéb elemzések, írások |
A felsőoktatás változásával, a kutatási és oktatási feladatok összehangolásával foglalkozó elemzések, képzési kínálatot vizsgáló kutatások. |
2018 |
2023 |
Géring Zsuzsanna |
Felsőoktatás-kutatás |
A kutatócsoport a felsőoktatás különböző aspektusait vizsgálja, 3 altémában:
1)felsőoktatási intézmények társadalmi szerepének és jövőképének vizsgálata szövegelemzéssel
2)hallgatói csalás vizsgálata:
3)hallgatói migráció elemzése |
2017 |
2017. március |
Géring Zsuzsanna |
Felsőoktatás-módszertan és fejlesztés |
A kutatás célja, hogy feltárja azokat a kihívásokat, amelyekkel a gazdasági felsőoktatásban az oktatás módszereivel kapcsolatban az oktatók és hallgatók szembetalálják magukat. A problémák pontos számbavétele után olyan módszereket tervezünk kidolgozni, amelyek a feltárt problémák megoldására alkalmasak, széles körben terjeszthetőek lesznek, és hozzájárulnak a tömegoktatás eredményességéhez. Ezzel egyidejűleg összegezzük azokat az eszközöket, amelyekkel az ajánlott módszerek bevezetése hatásos lehet. |
2017.01.01. |
2019.06.30. |
Jármai Erzsébet |
Felzárkóztatás, szorongás, motiváció a matematika tantárgyakban kutatóműhely |
Együttműködés "A lemorzsolódás csökkentése és a tanulók felzárkóztatása az elkötelezettség, a logikus gondolkodás és a hosszú távú ismeretek fejlesztésével" MTA kutatócsoporttal, a hallgatók matematikai szorongásának és attitűdjének változásáról, a támogató számonkérési módszerek hatásáról. |
2015 |
folyamatban |
Várady Ferenc |
Frazeologizmusok a német gazdasági sajtóban, helyük a gazdasági szaknyelv elsajátításában |
A német gazdasági nyelvben előforduló szaknyelvi frazeologizmusok előfordulása, tipizálása, csoportosítása, a gazdasági német nyelv oktatásában betöltött szerepük |
2016. szeptember |
2017 |
Csányi Eszter |
Gazdálkodás optimalizálása, döntéselőkészítés kutatóműhely |
A tanulási folyamat napjainkban megváltozott, az elméleti tudás elsajátítása gyakorlati alkalmazásokkal megerősíthető. Kutatócsoportunk célja az új lehetőségek integrálása az oktatásba, és a tehetséggondozás különböző formáin keresztül hallgatóink versenyképességének erősítése, a munkaerőpiacra való felkészítés. Ezeknek a módszereknek, versenyeknek a hatását elemezzük, tanuló csoportok kiemelt gondozásának lehetőségeit dolgozzuk ki. az egyéni fejlődési pályák kialakításának céljából. |
2015 |
folyamatban |
Lőrincz Sándor |
Gazdasági szakkifejezések nyelvtörténeti kutatása, szótörténeti adatok |
A kutatás célja a gazdasági terminusok szótörténeti adatainak (vélhető keletkezési idő, forrásmegjelölés, társadalmi érvényesség) közzététele hiánypótlás céljából. Indokolja ezt, hogy a szakszókincs gazdagodása vagy bizonyos területeken való elavulása arra ösztönzi a szaknyelvet oktató kollégákat, hogy a szakma változásával tisztában legyenek, szaknyelvi és terminológiai ismereteiket folyamatosan frissítsék. A legtöbb esetben ezt az ismeretbővítést a szakszótárak nem segítik, mivel nem képesek a szakszókincs változásának ütemével lépést tartani. |
2015 |
2017. május |
Mészáros Ágnes |
Gender diversity in key account management |
A nemi egyenlőtlenség okainak felkutatása a key account management területen |
2023 |
folyamatban |
Török Judit |
Hallgatói csalással kapcsolatos percepciók vizsgálata |
A 2017-ben indult magyarországi vizsgálat interjúk elemzésén és modellezésén alapszik, és a hallgatói csalás jelenségével, okaival és következményeivel kapcsolatos véleményekre kíváncsi a két fő érintetti csoport – az oktatók és a hallgatók – körében.
|
2017.04.01. |
2019 |
Chandler, Nick |
Hallgatói soft skillek a munkaerőpiacon |
A kutatás célja megismerni a gazdasági szakos hallgatók soft skilljeinek a jellemzőit nemzetközi viszonylatban. Jelenleg a következő országok vannak a kutatásban: Magyarország, Lengyelország, Kazahsztán, Románia, Portugália, Csehország, Szerbia. |
2022 |
2025 |
Juhász Tímea |
Implicit and explicit learning |
Implicit és explicit tanulás. Fajt Balázs egyéni kutatása |
2018. december |
folyamatban |
Fajt Balázs |
Informatika módszertani és alkalmazott kutatások |
A problémafelvető készség ma már az alapkompetenciák közé tartozik, fejlesztése szerepet játszik az általános problémamegoldó képesség és egyéb kompetenciák kialakításában. A kutatócsoport a digitális kompetenciák fejlesztésére fekteti a hangsúlyt. |
2013 |
folyamatban |
Czinege Monika |
Írott beszéltnyelviség a feliratozásban |
A kutatás a vonatkozó névmások használatát vizsgálja összehasonlítható eredeti magyar nyelvű és magyarra fordított korpuszon. Jelen cikk célja egy jelenleg is formálódó nyelvváltozat, az írott beszéltnyelviség vagy digilekt fordítástudományi megközelítésű bemutatása. Ez a nyelvváltozat a sztenderd írott és a beszélt nyelvi változattól eltér oly módon, hogy mindkettő jellegzetességeit hordozza. A kutatás célja az önkéntes TED fordítók online felirataiban megjelenő nyelvhasználat összehasonlítása az eredeti magyar nyelvű TED előadások nyelvhasználatával, valamint a sztenderd nyelvhasználattal.A vizsgálat feltárta a beszélt nyelvi elemek megjelenését az írott szövegben, mely a nyelvhasználati norma szövegtípusfüggő alkalmazására hívta fel a figyelmet. A kutatás eredménye felhasználta a BGE-n folyó szakfordító képzésben, valamint színesítheti az Üzleti retorikai tréning képzési programját. |
2018. január |
2018. november |
Malaczkov Szilvia |
Iskola a jövőben: a gazdasági felsőoktatás Magyarországon 2050-ben |
Üzleti képzésben érintett oktatók és hallgatók jövőképeinek vizsgálata a hazai felsőoktatásról. Fő befolyásoló tényezők azonosítása, ideális jövő-víziók kidolgozása és az ahhoz vezető lépések meghatározása. |
2014.04.01. |
2015.03.31 |
Király Gábor |
Kétnyelvű (magyar-angol) gazdasági fogalomtár (kb. 500 terminus) |
A kutatás célja a hallgatók és oktatók szaknyelvi kompetenciájának a fejlesztése. A bankszakmai ismeretek, az adótani alapok és a vállalkozások pénzügyi alapjainak témaköréből az alapvetően fontos magyar nyelvű gazdasági terminusok angol nyelvű megfelelőinek megtalálása és közzététele. |
2015 |
2019 |
Mészáros Ágnes |
Kooperatív tanulás |
Kooperatív tanulási módszerek alkalmazása angol üzleti kommunikáció csoportokban. Célja az élményalapú tanulás feltételeinek megteremtése a hallgatók aktivizálásával, ezáltal a hatékonyság és a motiváció növelése és a diák-tanár viszony megváltoztatása. |
2018 |
2018. szeptember |
Kónyi Judit |
Korean Learners of English as a Foreign Language |
Koreai hallgatók angol mint idegen nyelv elsajátítása |
2015. január |
folyamatban |
Nagy Judit |
Közös és eltérő vonások a kultúrákban |
Fordítónak, tolmácsoknak interkulturális ismeretek tananyag-fejlesztéshez. |
2014 |
2015 |
Zsubrinszky Zsuzsanna |
Kutatásra fel, oktatói-hallgatói tudományos közösség |
A kutatócsoport célja, a karon zajló hallgatói, tudományos kutatói tevékenység támogatása, előmozdítása és elemzése. A tudományos közösség arra fókuszál, hogy megtalálja azokat a módszereket, amelyekkel a hallgatói tudományos aktivitást fokozza és a tudományos oktatói-hallgatói közösség kialakítását elősegítse. A tudományos közösség azt is feladatának tekinti, hogy a hallgatói tudományos tevékenységet elemezze és az eredményeket publikálja. |
2022. |
folyamatban |
Zarándné Vámosi Kornélia |
Kvalitatív esettanulmányok |
Kvalitatív és kevert módszertanon alapuló adatgyűjtési és adatelemzési technikák fejlesztése és bemutatása, esettanulmányok készítése innovatív, újszerű módszerekkel. |
2017.06.01 |
2018 |
Király Gábor |
MERJ INNOVATÍVAN – TEHETSÉG ORIENTÁLÓ Klub (MITO Klub) hallgatói kutatócsoport |
A hallgatók tudományos tevékenységének ösztönzése, ennek operatív megvalósítása. A hallgatói kutatócsoport a karok szakmai témáihoz kapcsolódóan, alkalmazott kutatásokban tevékenykedik, elsősorban fenntarthatóság témakörben. Minta-kutatáson keresztül megismerhetik az újonnan bekapcsolódó hallgatók a folyamatot. Ezt tréningek, meghívott előadók, módszertani kiegészítő ismeretek színesítik, hogy ne csak a részfeladatokon keresztül, de saját témájukban is elmélyülhessenek benne. Cél a témaválasztástól a megvalósításon át a publikációig lépések megismerése, angol és magyar nyelven. Kutatómunkában tapasztalt és kezdő érdeklődő hallgatók is részt vesznek. A csoport tudományos tevékenységének támogatásában nagy hangsúlyt kap a szemléletváltás mellett a módszertan erősítése. |
2021. január |
2021. június |
Szabóné Erdélyi Éva |
Modális passzív melléknevek az üzleti angol nyelvben |
A modális passzív melléknevek komplex szintaktikai-szemantikai elemzése az üzleti angol nyelvi kontextusban. A kutatás célja bővíteni a nyelvtanuló már meglévő angol üzleti szókincsét és megismertetni egy új jelenséggel, a modális passzív deverbális melléknevek képzési lehetőségével, azok megfelelő értelmezésével. |
2017. szeptember |
2018. június |
Kiss Katalin |
Módszertani fejlesztések: részvételi módszertan |
Különböző részvételi módszertanok alkalmazása a felsőoktatás-kutatásban. Előnyeik, hátrányaik vizsgálata. |
2018 |
2023 |
Király Gábor |
Módszertani fejlesztések: szöveg- és diskurzuselemzési, valamint kép-elemző módszerek |
A felsőoktatáskutatásban a szövegelemési eljárások és a kép-elemzési módszerek használatának vizsgálata. Módszertani tapasztalatok megosztása. |
2018 |
2023 |
Géring Zsuzsanna |
Nemzetköziesítés a felsőoktatási együttműködési projekteken keresztül |
A kétszemélyes kutatócsoport eddigi eredményei a hallgatói munka formatív értékeléséhez kapcsolódtak. Jelenleg külföldi projektpartnerekkel közösen végzünk kutatásokat a módszertani innováció területén és az alábbi témákban tervezünk tanulmányokat megjelentetni:
• nemzetköziesítés itthon: jó gyakorlatok kidolgozása és disszeminációja
• blended és virtuális együttműködési projektek alkalmazásának módszerei a felsőoktatásban
• nemzetközi csapatmunka és a csapatszerepek jelentősége a hatékony tanulási folyamatban |
2020 |
2024 |
Kóris Rita |
Passzív szerkezetek a Balti-tenger körüli nyelvekben |
A passzív szerkezetek alaktani és mondattani sajátosságai a Balti-tenger körüli területen beszélt nyelvekben és dialektusokban, különös tekintettel az észak-orosz dialektusra |
2003. június |
folyamatban |
Orosz Árpád |
Pénzügyi tudatosság a hallgatók körében |
A pénzügyi információk folyamatosan áthatják mindennapjainkat. Rendszeresen szembesülünk olyan kérdésekkel, amelyekhez fontos egyes pénzügyi jellegű fogalmak ismerete, de az összefüggések megértése is. Gyakran olyan kifejezésekkel szembesülünk, amelyek jelentéstartalma is változik. Továbbá újabb terminológiák is születnek, melyek követése elengedhetetlen a megfelelő tájékozódás érdekében. Célunk a jelenlegi kutatások áttekintése, és eredményeik kiértékelése, hogy információt kapjunk a jelenlegi helyzetről és ezek alapján kialakíthassuk a jövőbeli kutatási irányainkat, elsősorban a felsőoktatásban tanulók körében. |
2023 |
2026 |
Tóth Arnold |
Perfekcionizmus |
A kutatás célja, hogy megismerni a perfekcionizmus jelenségét, kiváltó okait illetve, hogy milyen hatással van az egyén életére a jelenség. A vizsgálatnak több dimenziója van. A kutatás első fázisában a hallgatók szintjén elemzik a kérdést a kutatók. A második fázisában a munkavállalók lesznek a fókuszban, míg a harmadikban a vállalkozások vezetői. |
2022 |
2026 |
Juhász Tímea |
Projektalapú oktatás |
A kutatás célja a projektalapú nyelvoktatás hatása a problémamegoldásra és a motivációra. |
2023 |
folyamatban |
Török Judit |
Projektalapú oktatás bevezetése a német üzleti nyelvben |
A projektalapú oktatás bevezetése a német üzleti idegen nyelv oktatásában. Az új módszertan bevezetésével párhuzamosan, egy a projektoktatáshoz illeszkedő új tananyag elkészítésre is sor került. A kutatás során saját fejlesztésű kérdőívekkel kvantitatív és kvalitatív módon vizsgáljuk a hallgatók motivációját, problémamegoldó képességük fejlődését, valamint a tanári motivációt. |
2017. június |
2019. február |
Török Judit |
Soft skillek és csapatmunka fejlesztése |
Kutatásunk célja feltérképezni a hallgatók hozzáállását a soft skillek fejlesztéséhez és előzetes tapasztalataikat szaknyelvi kurzusokon és nemzetközi projektekben. |
2023 |
2024 |
Asztalos Réka |
Stratégiai foresight |
A stratégiai foresight elméleti és módszertani továbbfejlesztése. Alkalmazása a nevelés-oktatásban és a gazdaságelemzésben. |
2010 |
folyamatban |
Gáspár Tamás |
Szijártó Boglárka egyéni kutatásai |
Kutatásait a speciális intézmények számvitele, a számvitel oktatás módszertani kérdései témakörökben folytatja. |
2015 |
folyamatban |
Szijártó Boglárka |
Teaching English as a Lingua Franca in business schools |
Az angol mint közvetítő nyelv tanítása a felsőoktatásban folyó üzleti képzésekben |
2018. március |
folyamatban |
Sándor Eszter |
Teaching presentation skills in CLIL |
Prezentációs készségek tanítása tartalomalapú nyelvoktatás keretei között |
2014. január |
folyamatban |
Bereczky Klára |
TRUST ME – Training for Unique Skills and Techniques for Mentoring |
Üzleti mentor készségek és kompetenciák kutatása, készségkártya és kompetencia keretrendszer összeállítása, mentor profilok meghatározása |
2015.11.01 |
2018.02.28 |
Csillag Sára |
Tudásátadás a felsőoktatásban |
A kutatás a felsőoktatás szereplőinek tudástranszfer folyamatait vizsgálja és elemzi. Ez alapján, hallgató-hallgató, oktató-hallgató, oktató-oktató, egyetem-vállalat dimenziójában. Az első fázisban a hallgató és hallgató közötti ismeretátadás van a fókuszban. Miért és kinek adják át a tudásukat a tanulók, és mit várnak el ezért cserében? |
2022 |
2026 |
Juhász Tímea |
Üzleti szaknyelvet tanuló egyetemisták önmotivációs nyelvtanulási stratégiái |
Empirikus kutatás 101 BGE hallgató bevonásával. Célja, hogy felmérje az üzleti szaknyelvet tanuló hallgatók által alkalmazott önmotivációs stratégiákat és azok eredményességének nyelvtanulói megítélését. |
2015. január |
2015. november |
Válóczi Marianna |
Validáció és tudásmenedzsment |
A kutatás célja, hogy folyamatosan nyomon kövesse a validáció fejlesztését Európában, gyűjtse a területen a jó gyakorlatokat, különösen tekintettel azokra, amelyek a vállalati tudásmenedzsment számára is mérvadóak. |
2021 |
folyamatban |
Benkei-Kovács Balázs |
XXI. századi munkavállalói kompetenciák vizsgálata |
Kutatásunk fókuszában olyan XXI. századi munkavállalói kompetenciák állnak, mint az együttműködési készség és hajlandóság, illetve az önreflexiós készség. Kevert módszerrel (mixed research) vizsgáljuk a hallgatók együttműködési készségét és hajlandóságát, illetve önreflexiós készségét: kvalitatív és kvantitatív módszerekkel (kérdőívek, résztvevő megfigyelés és fókuszcsoportos interjú módszerével) térképezzük fel a hallgatók reflexiós, önreflexiós és együttműködési készségét és hajlandóságát. |
2021. január |
2021. december |
Török Judit |