21st Century Skills |
A 21. századi készségek fejlesztésének lehetőségei a nyelvi és készségfejlesztő órákon |
2017. január |
folyamatban |
Dósa Ildikó |
Passzív szerkezetek a Balti-tenger körüli nyelvekben |
A passzív szerkezetek alaktani és mondattani sajátosságai a Balti-tenger körüli területen beszélt nyelvekben és dialektusokban, különös tekintettel az észak-orosz dialektusra |
2003. június |
folyamatban |
Orosz Árpád |
Alternative Assessment |
Alternatív értékelés a felsőoktatásban: alternatív értékelési módszerek használata a BGE PSZK-n |
2017. május |
folyamatban |
Bánhegyi Mátyás |
Cultural Clashes in the Language Classroom |
Kulturális különbségek és kultúrsokk a nyelvórákon; módszertani ajánlások kidolgozása |
2018. szeptember |
folyamatban |
Dósa Ildikó |
Implicit and explicit learning |
Implicit és explicit tanulás. Fajt Balázs egyéni kutatása |
2018. december |
folyamatban |
Fajt Balázs |
Teaching English as a Lingua Franca in business schools |
Az angol mint közvetítő nyelv tanítása a felsőoktatásban folyó üzleti képzésekben |
2018. március |
folyamatban |
Sándor Eszter |
Szijártó Boglárka egyéni kutatásai |
Kutatásait a speciális intézmények számvitele, a számvitel oktatás módszertani kérdései témakörökben folytatja. |
2015 |
folyamatban |
Szijártó Boglárka |
Teaching presentation skills in CLIL |
Prezentációs készségek tanítása tartalomalapú nyelvoktatás keretei között |
2014. január |
folyamatban |
Bereczky Klára |
Canada in the English Classroom |
Kanadai kultúra és egyéb vetületek osztálytermi tanítása: Kanadai kutúra tanítása |
2010. január |
folyamatban |
Nagy Judit |
Korean Learners of English as a Foreign Language |
Koreai hallgatók angol mint idegen nyelv elsajátítása |
2015. január |
folyamatban |
Nagy Judit |
Stratégiai foresight |
A stratégiai foresight elméleti és módszertani továbbfejlesztése. Alkalmazása a nevelés-oktatásban és a gazdaságelemzésben. |
2010 |
folyamatban |
Gáspár Tamás |
Akadémiai integritás |
A kutatás célja az akadémiai integritással kapcsolatos attitűdök feltárása, valamint annak vizsgálata, hogy szervezeti kultúra részét képező tantermi kultúrába milyen formában lehetséges beépíteni a témával kapcsolatos támogató- érzékenyítő stratégiákat. A következő részkutatásokból született publikáció és/vagy konferenciaelőadás: az akadémiai integritást feltérképező hallgatói attitűdvizsgálat, a magyarországi gazdasági felsőoktatási intézmények etikai kódexeinek elemzése, az érzékenyítés formái: akadémiai integritás közvetett és közvetlen módon a tanórán |
2019 |
folyamatban |
Benke Eszter |
Felzárkóztatás, szorongás, motiváció a matematika tantárgyakban kutatóműhely |
Együttműködés "A lemorzsolódás csökkentése és a tanulók felzárkóztatása az elkötelezettség, a logikus gondolkodás és a hosszú távú ismeretek fejlesztésével" MTA kutatócsoporttal, a hallgatók matematikai szorongásának és attitűdjének változásáról, a támogató számonkérési módszerek hatásáról. |
2015 |
folyamatban |
Várady Ferenc |
Gazdálkodás optimalizálása, döntéselőkészítés kutatóműhely |
A tanulási folyamat napjainkban megváltozott, az elméleti tudás elsajátítása gyakorlati alkalmazásokkal megerősíthető. Kutatócsoportunk célja az új lehetőségek integrálása az oktatásba, és a tehetséggondozás különböző formáin keresztül hallgatóink versenyképességének erősítése, a munkaerőpiacra való felkészítés. Ezeknek a módszereknek, versenyeknek a hatását elemezzük, tanuló csoportok kiemelt gondozásának lehetőségeit dolgozzuk ki. az egyéni fejlődési pályák kialakításának céljából. |
2015 |
folyamatban |
Lőrincz Sándor |
Informatika módszertani és alkalmazott kutatások |
A problémafelvető készség ma már az alapkompetenciák közé tartozik, fejlesztése szerepet játszik az általános problémamegoldó képesség és egyéb kompetenciák kialakításában. A kutatócsoport a digitális kompetenciák fejlesztésére fekteti a hangsúlyt. |
2013 |
folyamatban |
Czinege Monika |
Validáció és tudásmenedzsment |
A kutatás célja, hogy folyamatosan nyomon kövesse a validáció fejlesztését Európában, gyűjtse a területen a jó gyakorlatokat, különösen tekintettel azokra, amelyek a vállalati tudásmenedzsment számára is mérvadóak. |
2021 |
folyamatban |
Benkei-Kovács Balázs |
Kutatásra fel, oktatói-hallgatói tudományos közösség |
A kutatócsoport célja, a karon zajló hallgatói, tudományos kutatói tevékenység támogatása, előmozdítása és elemzése. A tudományos közösség arra fókuszál, hogy megtalálja azokat a módszereket, amelyekkel a hallgatói tudományos aktivitást fokozza és a tudományos oktatói-hallgatói közösség kialakítását elősegítse. A tudományos közösség azt is feladatának tekinti, hogy a hallgatói tudományos tevékenységet elemezze és az eredményeket publikálja. |
2022. |
folyamatban |
Zarándné Vámosi Kornélia |
A gazdasági szleng ismertsége, elterjedettsége a fiatal szakember-utánpótlás körében |
A kutatás célja a napjainkban egyre jobban népszerűsödő gazdasági szleng ismeretének feltérképezése a szaknyelvet tanuló hallgatók körében. |
2023 |
folyamatban |
Csányi Eszter |
Gender diversity in key account management |
A nemi egyenlőtlenség okainak felkutatása a key account management területen |
2023 |
folyamatban |
Török Judit |
Projektalapú oktatás |
A kutatás célja a projektalapú nyelvoktatás hatása a problémamegoldásra és a motivációra. |
2023 |
folyamatban |
Török Judit |
Cselekvőképesség a felsőoktatásban: az egyénitől a globális szintig |
Kutatásunk célja, hogy feltárjuk a különböző felsőoktatási aktorok magukról kommunikált társadalmi szerepét és ezzel együtt a saját cselekvőképességükkel kapcsolatos percepcióikat. A kutatás során a felsőoktatási rendszer globális/makro és mezo/mikro szintjeit hasonlítjuk össze, ezzel reflektálva a struktúra és cselekvés kölcsönhatásaira. A globális és makro szint megismerése érdekében nemzetközi és magyar egyetemek küldetésnyilatkozatait elemezzük diskurzuselemzésen alapuló kevert szövegelemzési módszerekkel. Célunk, hogy feltárjuk, hogy az intézmények hogyan alkotják meg diszkurzívan a felsőoktatás társadalomban betöltött szerepét, és ez alapján a felsőoktatási intézmények saját kommunikált cselekvési terét. A mezo/mikro szint feltárásához rendszertérképezési és akciótanulás módszereket alkalmazunk. Az oktatók és hallgatók bevonásával tervezett fázisban szintén a felsőoktatás társadalmi szerepét és az egyes szereplők által magukhoz rendelt cselekvőképességét vizsgáljuk. |
2022 |
2026 |
Géring Zsuzsanna |
Perfekcionizmus |
A kutatás célja, hogy megismerni a perfekcionizmus jelenségét, kiváltó okait illetve, hogy milyen hatással van az egyén életére a jelenség. A vizsgálatnak több dimenziója van. A kutatás első fázisában a hallgatók szintjén elemzik a kérdést a kutatók. A második fázisában a munkavállalók lesznek a fókuszban, míg a harmadikban a vállalkozások vezetői. |
2022 |
2026 |
Juhász Tímea |
Tudásátadás a felsőoktatásban |
A kutatás a felsőoktatás szereplőinek tudástranszfer folyamatait vizsgálja és elemzi. Ez alapján, hallgató-hallgató, oktató-hallgató, oktató-oktató, egyetem-vállalat dimenziójában. Az első fázisban a hallgató és hallgató közötti ismeretátadás van a fókuszban. Miért és kinek adják át a tudásukat a tanulók, és mit várnak el ezért cserében? |
2022 |
2026 |
Juhász Tímea |
Hallgatói soft skillek a munkaerőpiacon |
A kutatás célja megismerni a gazdasági szakos hallgatók soft skilljeinek a jellemzőit nemzetközi viszonylatban. Jelenleg a következő országok vannak a kutatásban: Magyarország, Lengyelország, Kazahsztán, Románia, Portugália, Csehország, Szerbia. |
2022 |
2025 |
Juhász Tímea |
Az orosz nyelv oktatásának módszertana |
Az orosz nyelv oktatása napjainkban, amikor dominánsan a nulláról kezdik tanulnia nyelvet a hallgatók. A cirillbetűs írás oktatása a Covid idején érvényben lévő online oktatás időszakában. |
2020 |
2024 |
Viczai Péter Tamás |
Soft skillek és csapatmunka fejlesztése |
Kutatásunk célja feltérképezni a hallgatók hozzáállását a soft skillek fejlesztéséhez és előzetes tapasztalataikat szaknyelvi kurzusokon és nemzetközi projektekben. |
2023 |
2024 |
Asztalos Réka |
Nemzetköziesítés a felsőoktatási együttműködési projekteken keresztül |
A kétszemélyes kutatócsoport eddigi eredményei a hallgatói munka formatív értékeléséhez kapcsolódtak. Jelenleg külföldi projektpartnerekkel közösen végzünk kutatásokat a módszertani innováció területén és az alábbi témákban tervezünk tanulmányokat megjelentetni:
• nemzetköziesítés itthon: jó gyakorlatok kidolgozása és disszeminációja
• blended és virtuális együttműködési projektek alkalmazásának módszerei a felsőoktatásban
• nemzetközi csapatmunka és a csapatszerepek jelentősége a hatékony tanulási folyamatban |
2020 |
2024 |
Kóris Rita |
Autonómia kutatócsoport és a CORALL projekt |
A jelenleg működő autonóm tanulás kutatócsoport előzménye az a BGE-s támogatást elnyert 2017-2018-as kutatási projekt volt (‘Autonóm tanulás támogatása a szaknyelvi és készségfejlesztő kurzusok keretében. Módszertani Kísérleti Műhely’). A projekt eredményei alapozták meg a BGE KVIK Gazdasági Szaknyelvek Tanszék kezdeményezésében létrejött nemzetközi együttműködésen alapuló Erasmus+ stratégiai partnerségi projektet (Coaching-oriented Online Resources for the Autonomous Learning of LSP 2019-2022), amelynek célja a hallgatók autonóm nyelvtanulásának fejlesztése és az ehhez kapcsolódó pedagógiai kultúraváltás elősegítése szaknyelvoktatási környezetben. A projekt eredményeként létrejött szellemi termékek (szaknyelvórán/szaknyelvvel kapcsolatos projektekben felhasználható autonóm tanulást támogató eszköztár és modulok, tanárképzési anyagok) online hozzáférhetőek. A 2022 végén záruló projekt fenntarthatóságához, az eszközök továbbfejlesztéséhez és szaknyelvoktatási kurzusokon való alkalmazásához kapcsolódóan további kutatásokat tervezünk, illetve módszertani megújulás és alternatív értékelés további témaköréit is beemeljük kutatásainkba. |
2019 |
2023 |
Asztalos Réka |
Felelős és jövőtudatos oktatás a gazdasági képzésekben kutatóműhely |
Több évtizedes kutatás komplex adatbázis alapján; a bemenet vizsgálata, helyzetértékelés, különböző fejlesztő oktatásmódszertan alkalmazásának hatásvizsgálata a munkaerőpiacra való felkészítés során. |
2001 |
2023 |
Végh Ágnes |
Esettanulmányok a felsőoktatásban |
|
2023 |
2023 |
Török Judit |
Felsőoktatás jövője - szövegelemző nagymintás nemzetközi összehasonlító kutatás |
A vizsgálat fókusza, hogy milyen társadalmi szerepet tulajdonítanak maguknak az üzleti iskolák és gazdasági képzőhelyek a jelenben, illetve milyen jövőképet közvetítenek kommunikációjukban. Mindezt nemzetközi összehasonlításban elemezzük, így a hazai helyzetkép mellett egy általános áttekintést is tudunk adni a vezető üzleti iskolákról. |
2018 |
2023 |
Géring Zsuzsanna |
Felsőoktatás jövője, társadalmi szerepvállalás - elméleti és egyéb elemzések, írások |
A felsőoktatás változásával, a kutatási és oktatási feladatok összehangolásával foglalkozó elemzések, képzési kínálatot vizsgáló kutatások. |
2018 |
2023 |
Géring Zsuzsanna |
Módszertani fejlesztések: szöveg- és diskurzuselemzési, valamint kép-elemző módszerek |
A felsőoktatáskutatásban a szövegelemési eljárások és a kép-elemzési módszerek használatának vizsgálata. Módszertani tapasztalatok megosztása. |
2018 |
2023 |
Géring Zsuzsanna |
Felsőoktatás jövője - Horizon Scanning |
Feltáró kutatással azonosítani szeretnénk általában a felsőoktatási szektort és intézményrendszert érintő legfontosabb kihívásokat, az ezzel kapcsolatos véleményeket, megoldási javaslatokat, az aktuális trendeket, amelyek az akadémia diskurzusban erről megjelennek. |
2018 |
2023 |
Király Gábor |
Módszertani fejlesztések: részvételi módszertan |
Különböző részvételi módszertanok alkalmazása a felsőoktatás-kutatásban. Előnyeik, hátrányaik vizsgálata. |
2018 |
2023 |
Király Gábor |
Az üzleti képzés jövője |
A kutatás egyrészt azt vizsgálja, hogy milyen társadalmi szerepet tulajdonítanak maguknak az üzleti iskolák és gazdasági képzőhelyek a jelenben, illetve milyen jövőképet közvetítenek kommunikációjukban - nemzetközi összehasonlító elemzés. Másrészt feltáró kutatással azonosítja általában a felsőoktatási szektort és intézményrendszert érintő legfontosabb kihívásokat, az ezzel kapcsolatos véleményeket, megoldási javaslatokat, az aktuális trendeket. |
2018.09.01. |
2022.08.31. |
Király Gábor |
MERJ INNOVATÍVAN – TEHETSÉG ORIENTÁLÓ Klub (MITO Klub) hallgatói kutatócsoport |
A hallgatók tudományos tevékenységének ösztönzése, ennek operatív megvalósítása. A hallgatói kutatócsoport a karok szakmai témáihoz kapcsolódóan, alkalmazott kutatásokban tevékenykedik, elsősorban fenntarthatóság témakörben. Minta-kutatáson keresztül megismerhetik az újonnan bekapcsolódó hallgatók a folyamatot. Ezt tréningek, meghívott előadók, módszertani kiegészítő ismeretek színesítik, hogy ne csak a részfeladatokon keresztül, de saját témájukban is elmélyülhessenek benne. Cél a témaválasztástól a megvalósításon át a publikációig lépések megismerése, angol és magyar nyelven. Kutatómunkában tapasztalt és kezdő érdeklődő hallgatók is részt vesznek. A csoport tudományos tevékenységének támogatásában nagy hangsúlyt kap a szemléletváltás mellett a módszertan erősítése. |
2021. január |
2021. június |
Szabóné Erdélyi Éva |
XXI. századi munkavállalói kompetenciák vizsgálata |
Kutatásunk fókuszában olyan XXI. századi munkavállalói kompetenciák állnak, mint az együttműködési készség és hajlandóság, illetve az önreflexiós készség. Kevert módszerrel (mixed research) vizsgáljuk a hallgatók együttműködési készségét és hajlandóságát, illetve önreflexiós készségét: kvalitatív és kvantitatív módszerekkel (kérdőívek, résztvevő megfigyelés és fókuszcsoportos interjú módszerével) térképezzük fel a hallgatók reflexiós, önreflexiós és együttműködési készségét és hajlandóságát. |
2021. január |
2021. december |
Török Judit |
Designing an assessment form for group presentations |
Csoportos prezentációk értékelési rendszerének kidolgozása |
2015. szeptember |
2020 |
Bereczky Klára |
Felsőoktatás-módszertan és fejlesztés |
A kutatás célja, hogy feltárja azokat a kihívásokat, amelyekkel a gazdasági felsőoktatásban az oktatás módszereivel kapcsolatban az oktatók és hallgatók szembetalálják magukat. A problémák pontos számbavétele után olyan módszereket tervezünk kidolgozni, amelyek a feltárt problémák megoldására alkalmasak, széles körben terjeszthetőek lesznek, és hozzájárulnak a tömegoktatás eredményességéhez. Ezzel egyidejűleg összegezzük azokat az eszközöket, amelyekkel az ajánlott módszerek bevezetése hatásos lehet. |
2017.01.01. |
2019.06.30. |
Jármai Erzsébet |
Autonóm tanulás támogatása a szaknyelvi és készségfejlesztő kurzusok keretében. Módszertani Kísérleti Műhely |
A kutatócsoport fő vizsgálati területei:
Kooperatív tanulás,
Telekollaboráció,
Alternatív értékelési módszerek |
2017.09.01 |
2019.02.28 |
Kovátsné Loch Ágnes |
Projektalapú oktatás bevezetése a német üzleti nyelvben |
A projektalapú oktatás bevezetése a német üzleti idegen nyelv oktatásában. Az új módszertan bevezetésével párhuzamosan, egy a projektoktatáshoz illeszkedő új tananyag elkészítésre is sor került. A kutatás során saját fejlesztésű kérdőívekkel kvantitatív és kvalitatív módon vizsgáljuk a hallgatók motivációját, problémamegoldó képességük fejlődését, valamint a tanári motivációt. |
2017. június |
2019. február |
Török Judit |
Kétnyelvű (magyar-angol) gazdasági fogalomtár (kb. 500 terminus) |
A kutatás célja a hallgatók és oktatók szaknyelvi kompetenciájának a fejlesztése. A bankszakmai ismeretek, az adótani alapok és a vállalkozások pénzügyi alapjainak témaköréből az alapvetően fontos magyar nyelvű gazdasági terminusok angol nyelvű megfelelőinek megtalálása és közzététele. |
2015 |
2019 |
Mészáros Ágnes |
Hallgatói csalással kapcsolatos percepciók vizsgálata |
A 2017-ben indult magyarországi vizsgálat interjúk elemzésén és modellezésén alapszik, és a hallgatói csalás jelenségével, okaival és következményeivel kapcsolatos véleményekre kíváncsi a két fő érintetti csoport – az oktatók és a hallgatók – körében.
|
2017.04.01. |
2019 |
Chandler, Nick |
TRUST ME – Training for Unique Skills and Techniques for Mentoring |
Üzleti mentor készségek és kompetenciák kutatása, készségkártya és kompetencia keretrendszer összeállítása, mentor profilok meghatározása |
2015.11.01 |
2018.02.28 |
Csillag Sára |
Kooperatív tanulás |
Kooperatív tanulási módszerek alkalmazása angol üzleti kommunikáció csoportokban. Célja az élményalapú tanulás feltételeinek megteremtése a hallgatók aktivizálásával, ezáltal a hatékonyság és a motiváció növelése és a diák-tanár viszony megváltoztatása. |
2018 |
2018. szeptember |
Kónyi Judit |
A japán nyelvkönyv DEKIRU és az interkulturális kommunikációs készség fejlesztése a magyar középiskolákban |
Az interkulturális kommunikációs készség fejlesztése a magyar középiskolákban. A saját fejlesztésű DEKIRU japán nyelvkönyv interkulturális kompetencia fejlesztését célul kitűzött tankönyv. Kutatási célja, hogy felmérje a kitűzött cél megvalósulását középiskolai viszonyok között. A többi japán nyelvet oktató európai országban még nem használnak ilyen tankönyvet. Ezért a kutatás eredményére várnak az európai japán nyelv oktatók. |
2017. december |
2018. október |
Sato Noriko |
Írott beszéltnyelviség a feliratozásban |
A kutatás a vonatkozó névmások használatát vizsgálja összehasonlítható eredeti magyar nyelvű és magyarra fordított korpuszon. Jelen cikk célja egy jelenleg is formálódó nyelvváltozat, az írott beszéltnyelviség vagy digilekt fordítástudományi megközelítésű bemutatása. Ez a nyelvváltozat a sztenderd írott és a beszélt nyelvi változattól eltér oly módon, hogy mindkettő jellegzetességeit hordozza. A kutatás célja az önkéntes TED fordítók online felirataiban megjelenő nyelvhasználat összehasonlítása az eredeti magyar nyelvű TED előadások nyelvhasználatával, valamint a sztenderd nyelvhasználattal.A vizsgálat feltárta a beszélt nyelvi elemek megjelenését az írott szövegben, mely a nyelvhasználati norma szövegtípusfüggő alkalmazására hívta fel a figyelmet. A kutatás eredménye felhasználta a BGE-n folyó szakfordító képzésben, valamint színesítheti az Üzleti retorikai tréning képzési programját. |
2018. január |
2018. november |
Malaczkov Szilvia |
Modális passzív melléknevek az üzleti angol nyelvben |
A modális passzív melléknevek komplex szintaktikai-szemantikai elemzése az üzleti angol nyelvi kontextusban. A kutatás célja bővíteni a nyelvtanuló már meglévő angol üzleti szókincsét és megismertetni egy új jelenséggel, a modális passzív deverbális melléknevek képzési lehetőségével, azok megfelelő értelmezésével. |
2017. szeptember |
2018. június |
Kiss Katalin |
A befektetői pitch az üzleti nyelvórán |
A kutatás a következő két kérdésre keresi a választ.
(1) Milyen jellemző mozzanatokból és lépésekből áll a befektetői pitch retorikai szerkezete?
(2) Milyen módszerrel lehet oktatni a pitch műfaját az üzleti nyelvórán?
A kutatás célja, hogy mintaelemzések segítségével feltárja a befektetői pitch jellemző retorikai szerkezetét és regiszterét, valamint egy olyan módszertani megközelítést mutasson be, amelynek segítségével a pitch műfaja oktathatóvá válik az üzleti nyelvórán. |
2018. |
2018. |
Polcz Károly |
Kvalitatív esettanulmányok |
Kvalitatív és kevert módszertanon alapuló adatgyűjtési és adatelemzési technikák fejlesztése és bemutatása, esettanulmányok készítése innovatív, újszerű módszerekkel. |
2017.06.01 |
2018 |
Király Gábor |
A stratégiai fejlesztés intergenerációs vonatkozásai |
A stratégiai foresight nem csak a lineáris időben való - a jövőre vonatkozó - kutatás, hanem az egy időben létező generációk közötti viszony vizsgálata is, különös tekintettel a tudásátadás, illetve oktatás-nevelés területére. |
2016. április |
2017. március |
Gáspár Tamás |
Felsőoktatás-kutatás |
A kutatócsoport a felsőoktatás különböző aspektusait vizsgálja, 3 altémában:
1)felsőoktatási intézmények társadalmi szerepének és jövőképének vizsgálata szövegelemzéssel
2)hallgatói csalás vizsgálata:
3)hallgatói migráció elemzése |
2017 |
2017. március |
Géring Zsuzsanna |
Alternatív módszertan (új technológia és új módszertan) hatása a motivációra, a tanulói önállóságra, a csoportdinamikára és az eredményességre a nyelvoktatásban |
A kutatás célja, hogy feltárja az innovatív nyelvoktatási módszertan hatását a motivációra, a tanulói önállóságra, a csoportdinamikára és az eredményességre, ill. annak lehetséges összefüggését a tanulási folyamat egyéb tényezőivel. A kutatás pedagógiai célja az oktatás hatékonyságának növelése. |
2015.április |
2017. március |
Kovátsné Loch Ágnes |
Gazdasági szakkifejezések nyelvtörténeti kutatása, szótörténeti adatok |
A kutatás célja a gazdasági terminusok szótörténeti adatainak (vélhető keletkezési idő, forrásmegjelölés, társadalmi érvényesség) közzététele hiánypótlás céljából. Indokolja ezt, hogy a szakszókincs gazdagodása vagy bizonyos területeken való elavulása arra ösztönzi a szaknyelvet oktató kollégákat, hogy a szakma változásával tisztában legyenek, szaknyelvi és terminológiai ismereteiket folyamatosan frissítsék. A legtöbb esetben ezt az ismeretbővítést a szakszótárak nem segítik, mivel nem képesek a szakszókincs változásának ütemével lépést tartani. |
2015 |
2017. május |
Mészáros Ágnes |
Cooperative Learning |
Kooperatív tanulás alkalmazása az üzleti angol órán |
2016. szeptember |
2017. június |
Szirtesné Kiss Ágota |
Frazeologizmusok a német gazdasági sajtóban, helyük a gazdasági szaknyelv elsajátításában |
A német gazdasági nyelvben előforduló szaknyelvi frazeologizmusok előfordulása, tipizálása, csoportosítása, a gazdasági német nyelv oktatásában betöltött szerepük |
2016. szeptember |
2017 |
Csányi Eszter |
A GKZ képzéseit leíró magyar-angol terminológia kutatása |
A kutatás célja az egységes terminológia létrehozása. Hallgatóink és oktatóink angol szaknyelvi kompetenciájának fejlesztése abból a célból, hogy képesek legyenek szakmai hátterüket (a hallgatók tanulmányaikat, az oktatók pedig a munkahelyüket) a helyes szakszóhasználattal bemutatni. |
2015 |
2016. szeptember |
Mészáros Ágnes |
Facebook és alkalmazásai a nyelvórán |
Akciókutatás, amely a digitális nemzedék nyelvtanulási motivációjának fokozására kidolgozott, féléves projekt hatását vizsgálja. |
2016. január |
2016. november |
Válóczi Marianna |
Iskola a jövőben: a gazdasági felsőoktatás Magyarországon 2050-ben |
Üzleti képzésben érintett oktatók és hallgatók jövőképeinek vizsgálata a hazai felsőoktatásról. Fő befolyásoló tényezők azonosítása, ideális jövő-víziók kidolgozása és az ahhoz vezető lépések meghatározása. |
2014.04.01. |
2015.03.31 |
Király Gábor |
Üzleti szaknyelvet tanuló egyetemisták önmotivációs nyelvtanulási stratégiái |
Empirikus kutatás 101 BGE hallgató bevonásával. Célja, hogy felmérje az üzleti szaknyelvet tanuló hallgatók által alkalmazott önmotivációs stratégiákat és azok eredményességének nyelvtanulói megítélését. |
2015. január |
2015. november |
Válóczi Marianna |
Közös és eltérő vonások a kultúrákban |
Fordítónak, tolmácsoknak interkulturális ismeretek tananyag-fejlesztéshez. |
2014 |
2015 |
Zsubrinszky Zsuzsanna |
Érzelmi intelligencia fejlesztése a tárgyalástechnika órán |
A hallgatók EQ-jának fejlesztése coaching eszközökkel. Hogyan tudnak kapcsolatot építeni, fenntartani minél hatékonyabban? |
2014 |
2015 |
Zsubrinszky Zsuzsanna |